Close
 
(0) اقلام
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
همه دسته بندی ها
    Filters
    تنظیمات
    جستجو

    چه لپتاب و تبلتی قبل از خرید انتخاب کنم

     با ما در این مقاله همراه باشید تا بر اساس سلیقه و کارایی مورد استفاده خود بهترین انتخاب را  هنگام خرید تبلت و لپتاب داشته باشید 

    ابتدا با تبلت شروع میکنیم:

    اگر به فکر تعویض وسایل قدیمی خود افتاده اید مثلا کامپیوتر یا لپ تاپ با مشخصات قدیمی دارید و میخواهید با مدل جدید جایگزین کنید؛ تبلت می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی باشد. تبلت از جهت‌های زیادی مشابه لپتاپ است، اما چند تفاوت  بسیار مهم نیز دارد؛ به عنوان مثال یکی از مهمترین آنها، تبلت‌ها معمولاً سبک‌تر از لپتاپ‌ها هستند و حمل آنها آسان تر و راحت تر است. تفاوت مهم دیگر آنها در این است که اکثر تبلت‌ها صفحه کلید ندارند و در عوض دارای صفحه‌نمایش لمسی هستند که بی شک  این ویژگی را نمی‌توان اغلب در مشخصات همه‌ی لپ تاپ‌ها دید. با این حال فضای ذخیره‌سازی و پورت‌های اتصال کمتری را هم ارائه می‌دهند اما با انتخاب هوشمندانه تبلت میتوان همین موضوع را برطرف کرد که در ادامه ما به شما تبلت هایی معرفی میکنیم که به راحتی حافظه و رم کافی را برای شما فراهم میکنند تا  فضای ذخیره سازی یک لپتاب و سرعت بالای پردازنده آنرا بر روی یک دستگاه کوچک و سبک قابل حمل داشته باشید.

    برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین تبلت های بازار که هنگام خرید باید به آن توجه کنید :

    صفحه نمایش

    سیستم عامل

    لوازم جانبی

    سخت افزار

    دوربین

    باتری

    حالا بیایید با هم به‌طورکامل آنها را بررسی کنیم.

     

    صفحه نمایش:

    کیفیت صفحه نمایش یک تبلت بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

    تا حد امکان بسته به بودجه‌ای که دارید تبلتی را انتخاب کنید که کیفیت صفحه نمایش آن FHD باشد. اگر بودجه‌ بالایی برای خرید تبلت در نظر گرفته‌اید به سراغ مدل‌هایی با پنل سوپر امولد و نرخ نوسازی 120 هرتزی بروید.

     

    سیستم عامل:

    در دنیای تبلت‌ها با سه سیستم عامل کلی ویندوز، اندروید و iPadOs مواجه می‌شوید. اگر در پی راهنمای خرید تبلت ویندوزی هستید بهترین برندی که می‌توانید به سراغ آن بروید خود مایکروسافت و سرفیس‌های این شرکت است. تبلت‌های ویندوزی به معنای واقعی می‌توانند نقش لپ تاپ را هم ایفا کنند و به شما امکان می‌دهند تا نرم افزارهای محبوب ویندوزی را بدون هیچ محدودیتی به روی تبلت نصب کنید.

    اندروید توسط گوگل توسعه داده می‌شود و نسخه‌ای هم که به روی تبلت‌ها قرار می‌گیرد دقیقا مانند گوشی‌های هوشمند است.

    آخرین سیستم عامل هم iPadOs است، سیستم عاملی که می‌توان آن را نسخه دیگری از iOS برای نمایشگرهای بزرگ‌تر به حساب آورد. اپل این سیستم عامل را برای آیپدهای خود استفاده می‌کند و در برندهای دیگر iPadOs دیده نمی‌شود. دقیقا مانند IOS این سیستم عامل نیز عملکردی بسیار نرم، روان و سریع‌ دارد و نرم افزارها نیز سازگاری بالایی با iPadOs دارند.

     

    لوازم جانبی:

    لوازم جانبی آپشنی مجزا است که توسط هر کمپانی به صورت دلخواه و سلیقه ای  با تبلت فرآهم میشود؛ به عنوان مثال برخی از تبلت‌ها همراه با قلم به بازار عرضه می‌شوند و برخی دیگر از قلم پشتیبانی می‌کنند ولی باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. برخی کاور و کیبورد و شارژر دارند ولی برخی دیگر از چنین اقلامی در جعبه همراه با تبلت برخوردار نیستند.

    هر شخص با توجه به آپشنهای مورد نیاز خود و سلیقه خود میتواند برندی را انتخاب کند که لوازم جانبی متفاوتی را همراه با تبلت به مشتری ارائه میدهد. 

    به عنوان مثال در اکثر محصولات اپل، تبلت ها بدون شارژر هستند و سامسونگ برای تبلت های خود شارژر 25 وات همراه با تبلت ارائه میدهد در صورتی که در سایت های نمایندگی سامسونگ قید شده: بهتر است برای باتری های 7040 میلی آمپر ساعت به بالا از شارژر های 45 وات استفاده شود و برند C-IDEA همراه با تبلت های خود کاور،ساعت،کیبورد،شارژر و آداپتور هم ارائه میدهد.

     

    سخت افزار:

    درست مانند گوشی‌های هوشمند قدرت سخت افزاری تبلت‌ها نیز اهمیت زیادی دارد.

    در دنیای تبلت‌های اندرویدی سخت افزار معمولا عقب‌تر از گوشی‌های اندرویدی هم‌قیمت قرار می‌گیرد (به جز گزینه‌های پرچمدار) و این موضوع را شاید بتوان یک نقطه ضعف به حساب آورد.

     

    دوربین:

    دوربین بخش چندان مهمی از یک تبلت به حساب نمی‌آید؛ زیرا کاربران با تبلت‌های خود در پی عکاسی نیستند. در تبلت‌ها دوربین سلفی معمولا بیشتر از دوربین اصلی اهمیت دارد؛ چرا که قرار است شما را در تماس‌های تصویری و جلسات آنلاین همراهی کند. در صورت امکان تبلتی خریداری کنید که دوربین سلفی آن از نوع فوق عریض باشد و بتوانید زاویه بیشتری را تحت پوشش قرار دهد.

     

    باتری:

    هرجا صحبت از خرید وسیله برقی است، بحث باتری و شارژدهی محصول به شدت مهم است. تبلت‌ها به واسطه اندازه بزرگی که دارند از باتری‌های پرظرفیت‌تری هم استفاده می‌کنند اما به طور کلی باید به شارژدهی آن‌ها توجه داشته باشید.  در بهترین حالت سعی کنید باتری تبلت شما سایزی معادل 7040 میلی آمپر ساعت یا بالاتر از این مقدار باشد.

    لینک محصولات در فروشگاه آلینز: 

    https://allinz.ir/mobile-accessories#/pageSize=9&viewMode=grid&orderBy=0

    تنوع بیشتر در انتخاب، در آمازون از لینک:

    https://www.amazon.ae/s?k=TABLET&crid=19475BV2F4011&sprefix=tablet%2Caps%2C304&ref=nb_sb_noss_1

    کافیست لینک محصول مورد نظر خود را برای گرفتن قیمت در این صفحه(https://allinz.ir/getproductprice) وارد کنید و در صورت تمایل با ارسال همان لینک به پشتیبانی آلینز محصول به سایت اضافه شده و شما می توانید خرید کنید.

     

    حال به بررسی لپتاپ ها میپردازیم:

     

    :سیستم عامل لپتاپ ها

    با جست و جو در تمامی لپتاب ها به چهار سیستم‌ عامل شناخته شده میرسیم. شما باید به خوبی این سیستم عامل‌ها را بشناسید زیرا هم از نظر دسترسی به نرم افزارها و هم از نظر ظاهری و محیط کاربری  این سیستم عامل‌ها تا حد زیادی با هم تفاوت دارند و مهم است که قبل از خرید بدانید که هرکدام چه مزیت هایی دارد.

    سیستم عامل ویندوز:

    فراگیرترین و پرکاربردترین سیستم‌عامل که سابقه طولانی و قدیمی دارد مایکروسافت ویندوز است. نرم‌افزارها برای این سیستم‌عامل بسیار فراوان و روان‌تر است و خیلی از نرم‌افزارها هم اصولاً فقط برای ویندوز تولید می‌شوند. مثلاً نرم‌افزارهای پرکاربرد MS Office، Access یا Outlook مختص سیسام عامل ویندوز هستند که اگر به این نرم‌افزارها نیاز دارید باید سیستم‌عامل خود را ویندوز انتخاب کنید.  امروزه اکثر لپ‌تاپ‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای خانگی بر مبنای سیستم‌عامل ویندوز تولید می‌گردند.

    این نکته را در نظر بگیرید که در نسخه های جدید ویندوز  مانند ویندوز11، امکان نصب نرم افزارهای اندرویدی هم اضافه شده و این یک ویژگی جدید است که می‌تواند برای شما مهم باشد.

    ChromeOS

    شاید فکر کنید کروم فقط یک مرورگر باشد! اما این یک باور غلط است؛ کروم علاوه بر مرورگر بودن  یک سیستم‌عامل هم دارد که برای کسانی مناسب است که کارهای خود را در  مرورگر وب انجام می‌دهند.

    لپتاب های با این نوع سیستم عامل را کروم بوک (chromebooks) مینامند.کروم بوک‌ها از قدرت پردازش کمی برخوردارند و برچسب قیمت پایینی دارند و برای افرادی که بودجه کمی دارند مناسب است. بر روی کروم بوک‌ها برخی نرم‌افزارها نصب نمی‌گردند که از آن جمله می‌توان به Adobe’s Creative Suite یا Microsoft Office اشاره کرد البته آفیس نسخه‌ای برای موبایل/تبلت‌ها در نظر گرفته که چون کروم بوک از سیستم‌عامل موبایل اندروید استفاده می‌کند می‌توان این نرم‌افزار را بروی کروم بوک نصب کرد اما به این نکته باید واقف بود که قطعاً به‌خوبی عمل نمی‌کند و این مشکل را نیز با دیگر برنامه‌های اندرویدی دارد.

    macOS

    این سیستم‌عامل که توسط شرکت اپل طراحی و عرضه شده برای کاربران مبتدی بسیار راحت‌تر از ویندوز است و به علت سرعت و راحتی بالا طرف‌داران بسیار زیادی دارد. مشکل این سیستم‌عامل این است که با سخت‌افزارهای غیر از اپل سازگاری درست و کاملی ندارد همچنین نرم‌افزارهای کمتری برای این سیستم‌عامل وجود دارد اما اگر شما از کاربران یا استفاده‌کنندگان دیگر محصولات اپل باشید مانند آی‌پد و آیفون، احتمالاً گزینه‌های شما تا حدودی زیادی محدود به سیستم‌عامل مک می‌گردد و این به علت همان هماهنگی زیاد سیستم‌عامل‌ها و سخت‌افزارهای اپل با یکدیگر است که کیفیت بالایی را به شما ارائه می‌دهد.

    Linux OS

    سیستم‌عامل شناخته شده بعدی که در ابتدای عرضه طرف‌داران زیادی داشت لینوکس نام دارد که open source است و شما می‌توانید با هر سخت افزاری آن را نصب کنید. در نظر داشته باشید که برخی از نرم افزارهای مشهور مانند آفیس به روی این سیستم عامل نیست و به Adobe Photoshop هم دسترسی نخواهید داشت. به طور کلی اگر کاربر عادی هستید پیشنهاد نمی‌کنیم به سراغ این سیستم عامل بروید و از ویندوز، مک یا کروم بوک استفاده کنید. این سیستم عامل در بین برنامه‌نویس‌ها محبوبیت زیادی دارد.

     

    اندازه مناسب را انتخاب کنید

    بدون شک  هرچقدر لپ تاپ نمایشگر بزرگ‌تری داشته باشد تماشای محتوا در آن لذت‌بخش‌تر و جذاب تر خواهد بود اما نکته ای مهم که باید در نظر داشته باشید این است که هرچقدر لپ تاپ بزرگ‌تری خریداری کنید وزن آن هم بیشتر می‌شود و شما سخت‌تر قادر خواهید بود آن را حمل کنید و به صورت دائمی همراه خود داشته باشید. پس بر اساس نیاز خود تصمیم بگیرید که قرار است زیاد لپ تاپ را جابجا کنید یا قرار است عموما به صورت ثابت از آن استفاده کنید.

    • لپ تاپ 11 یا 12 اینچی: این لپ تاپ‌ها سبک‌ترین و کوچک‌ترین لپ تاپ‌های موجود در بازار هستند و به نوعی می‌توان آن‌ها را تقریبا به اندازه تبلت‌های جدید در بازار دانست.
    • لپ تاپ 13 تا 14 اینچی: این لپ تاپ‌ها بهترین گزینه برای حمل و نقل و در عین حال داشتن فضای کافی برای کار هستند. 
    • لپ تاپ 15 تا 16 اینچی: اکثر لپ تاپ‌های موجود در بازار در این بازه قرار می‌گیرند و اندازه 15.6 اینچی دارند. این اندازه برای تماشای محتوا، بازی کردن، کار با نرم افزارها بسیار مناسب است اما مقداری حمل و نقل را دشوار می‌کند.
    • لپ تاپ 17 تا 18 اینچی: لپ تاپ‌هایی با این اندازه برای بازی کردن و تماشای محتوا بسیار جذاب هستند و شما فضای زیادی را پیش روی خود خواهید داشت. همین موضوع باعث می‌شود تا وزن افزایش پیدا کند و این گزینه‌ها برای حمل و نقل بهترین گزینه‌های موجود نباشند.

    حال به بررسی سخت افزار میپردازیم که قلب اصلی هر لپتاپی محصوب میشود :

    قسمتی است که  به شما کمک می‌کند تا پردازش‌های مختلف را انجام دهید و با نرم افزارهای مختلف به بهترین شکل ممکن کار کنید؛ بازی‌ها را اجرا کنید و بدون کندی از لپ تاپ خود استفاده کنید. برخی از لپ تاپ‌های موجود در بازار از کارت گرافیک مجزا استفاده نمی‌کنند و این مدل‌ها برای افرادی که با نرم افزارهای سه بعدی و گرافیکی کار می‌کنند و یا با لپ تاپ بازی می‌کنند اصلا توصیه نمی‌شود و این افراد بهتر است به سراغ مدل‌هایی با کارت گرافیک مجزا بروند.

    شرکت‌های سازنده برند های تولید کننده لپتاب همگی  لپ تاپ‌های خود را با کانفیگ‌های مختلفی روانه بازار می‌کنند. مثلا ممکن است یک لپ تاپ خوش‌قیمت و نه‌چندان گران CPU بسیار خوبی داشته باشد ولی از کارت گرافیک استفاده نکند، چنین لپ تاپ برای یک برنامه‌نویس مناسب خواهد بود ولی برای یک گرافیک‌کار مورد جذابی محسوب نمیشود. 

    پردازنده intel در سال‌های اخیر با کد INTEL CORE i از 3 تا 9 تولید می‌شوند و طبق انتظار قدرت Core i5 بیشتر از Core i3 و قدرت Core i7 بیشتر از Core i5 است و یک پردازنده گران‌قیمت هم به این جمع اضافه می‌گردد که با نام intel xeon شناخته می‌شود و بیشتر مورداستفاده گیمرها یا لپ‌تاپ‌های ورک‌استیشن قرار می‌گیرد. البته اینتل پردازنده‌های هم با نام‌هایی مانند N4020، N4120 و … دارد که به روی لپ تاپ‌های اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    لینک محصولات در فروشگاه آلینز: 

    https://allinz.ir/laptops

    تنوع بیشتر در انتخاب، در آمازون از لینک:

    https://www.amazon.ae/s?k=laptop&crid=INZU2XG2TNLV&sprefix=l%2Caps%2C221&ref=nb_sb_ss_ts-doa-p_1_1

    کافیست لینک محصول مورد نظر خود را برای گرفتن قیمت در این صفحه(https://allinz.ir/getproductprice) وارد کنید و در صورت تمایل با ارسال همان لینک به پشتیبانی آلینز محصول به سایت اضافه شده و شما می توانید خرید کنید.