شرایط بهره مندی از خدمات
قوانین و مقررات خرید از سایت
فروشگاه آلینز طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون جرائم رایانهای و قانون تجارت الکترونیکی فعالیت میکند. دسترسى و استفاده کاربر از وبسایت این شرکت به آدرس allinz.ir مشروط به رعایت قوانین و ضوابط و شرایط ذیل قرارداد میباشد. شما با ورود به تارنما، بدون هیچگونه محدودیت و شرطى، قرارداد را می پذیرید. ورود کاربران به وبسایت، به منظور استفاده از خدمات ارائه شده توسط این شرکت، به معنای آگاه بودن و پذیرفتن قرارداد و همچنین سیاستهای حفظ حریم شخصی است. ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین و اطلاعیه های این شرکت از سوی کاربر است. توجه داشته باشید که این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییر کند، بنابراین کاربران ملزم به بررسی قوانین و اطلاعیه های سامانه در هر بار استفاده از آن می باشند و استفاده کاربران از وبسایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.
هنگامی که شما از سرویسها و خدمات فروشگاه اینترنتی آلینز استفاده میکنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید میکنید و یا به فروشگاه اینترنتی آلینز ایمیل میزنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام میشود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویهها باشد، شما موافقت میکنید که فروشگاه اینترنتی آلینز به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویسهای الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین جهت اطلاع رسانی رویدادها، خدمات و سرویسهای ویژه یا پروموشنها، امکان دارد فروشگاه اینترنتی آلینز برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیل و پیامکها نداشته باشند، میتوانند عضویت دریافت خبرنامه فروشگاه اینترنتی آلینز را در پروفایل خود لغو کنند.
۱) تعاریف و کلیات
1-1-آلینز
شرکت زیما انرژی هیرسا با علامت تجاری آلینز به عنوان واسطه خرید از فروشگاه های اینترنتی خارجی و به آدرس اینترنتی allinz.ir است.
1-2-مشتری یا کاربر:
به شخصی گفته میشود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبتنام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات آلینز اقدام کند. اشخاص حقیقی اقرار می نمایند که دارای 18 سال تمام بوده و اهلیت قانونی دارند.
1-3-اعتبار:
مبلغی است که کاربر خدمت گیرنده در حساب کاربری خود به منظور استفاده از خدمات آلینز دارد. این مبلغ به صورت پرداخت از طریق سامانه بانکی و کارتهای عضو شبکه شتاب و یا با استفاده از کدهای هدیه طبق شرایط اعلامی از طریق شبکه های اجتماعی یا وبسایت شرکت منظور و محاسبه خواهد شد.
1-4-اطلاعات محرمانه:
اطلاعاتی که توسط کاربران در اختیار آلینز قرار داده میشود. اعم از اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد می شود و یا اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجه بهره برداری از خدمات آلینز ثبت می گردد.
1-5-بازه زمانی تحویل:
روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارشهای ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش میشوند. فروشگاه اینترنتی آلینز به مشتریان خود در 7 روز هفته و 24 ساعت در روز امکان سفارشگذاری میدهد.
در حالت عادی مدت زمانی که آلینز متعهد به تحویل کالا در آن میباشد، 30 الی 40 روز کاری از زمان رسیدن کالا به دفتر امارات است. ممکن است بازه زمانی تحویل کالاها متناسب با شرایط فروشندگان، اعم از: موجودی کالا، فاصله جغرافیایی و ... متفاوت بوده که در صورت بروز چنین شرایطی پس از تأیید نهایی سفارش مراتب آن با مشتری هماهنگ می گردد.
تبصره 1: در صورتی که کالا در زمان مقرر برای مشتری ارسال نگردد، این حق برای مشتری محفوظ است تا وجه پرداختی خود را مطالبه و ظرف حداکثر 3 روز کاری دریافت نماید. همچنین در صورتی که مشتری موافقت نموده تا تحویل کالا صبر نماید، همزمان با ارسال کالا به میزان 5 درصد مبلغ فاکتور تا سقف پانصد هزار تومان به عنوان خسارت دیرکرد به مشتری پرداخت خواهد شد. علاوه بر این مشتری در برخی از کالاها که ضمانت بازگشت وجه دارند، میتواند 10 روز پس از ثبت سفارش کالا توسط مشتری تقاضای بازگشت وجه کند و مبلغ پرداختی را به صورت کامل حداکثر تا 48 ساعت کاری دریافت نماید.
تبصره 2: در صروت بروز شرایط اضطراری (Force major) که منجر به عدم امکان تحویل کالا گردد، پس از اطلاع رسانی به مشتری، وجه فاکتور ظرف حداکثر 3 روز کاری عودت خواهد شد.
1-6-فروشگاه اینترنتی:
هر شرکت خرده فروشی و فروشگاه اینترنتی مانند: Noon, Microless, Brandforless, Amazon، eBay، Walmart و ... است که آلینز به صورت واسطه، کالاهای موردنظر کاربران را از آنها خریداری می نماید.
سیاست قیمت گذاری
سیاست قیمتگذاری در فروشگاه اینترنتی آلینز مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. قیمتهای ارائه شده برای کالاها در فروشگاه اینترنتی آلینز قیمتهای خرده فروشی است که غالباً توسط تولیدکننده و یا تامینکننده آن محصول به صورت مصوب تعیین شده است و سایر کالاها بر اساس مدل و مشخصات و همچنین کالاهای مشابه در بازار تعیین قیمت میشوند.
با نهایت احترام به کاربران و با توجه به طیف گسترده سبد محصولات، فروشگاه اینترنتی آلینز نمیتواند قیمت و موجودی نهایی کالاها را قبل از سفارش گذاری به صورت قطعی اعلام نماید. در مواردی بسیار نادر و در صورت وجود نوسانهایی در بازار و یا اشتباه در قیمتگذاری، اگر سفارشی قابل تحویل نباشد، فروشگاه اینترنتی آلینز موظف است در اسرع وقت این موضوع را به فرد سفارش دهنده اطلاع دهد و سفارش را لغو نماید. لازم به ذکر است در صورتی که کالایی پس از ثبت سفارش شامل کاهش قیمت شود، سفارش به روز رسانی و قیمت جدید اعمال میشود. قیمت کلیه محصولات با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است و مشتری مبلغ جداگانهای بابت مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداخت نمیکند و هزینههای بسته بندی، ارسال و بیمه حمل کالا بسته به شرایط سفارش که در سبد خرید اطلاع رسانی میشود، ممکن است جداگانه محاسبه شود.
۲) شرایط ثبت سفارش و خرید
2-1-با توجه به اینکه آلینز به عنوان واسطه خرید از فروشگاه های اینترنتی است، بنابراین کالاها، قیمت و تخفیف های ارائه شده موجود در وبسایت به معنی کالاهای ارائه شده و موجود توسط آلینز نبوده بلکه به معنی کالاهای ارائه شده در فروشگاه های اینترنتی است.
2-2-با توجه به بند 2-1-، آلینز طبق قوانین کشور، اقدام به فروش هیچگونه کالای غیرمجاز و ممنوعه نکرده و با فیلتر چند لایه مانع نمایش این دست از کالاها میشود. در صورتی که کالای غیرمجاز یا ممنوعه در وبسایت آلینز به نمایش درآید، به معنای تایید مجاز بودن این کالا نبوده و پس از بررسی توسط کارشناسان شرکت از تارنمای آلینز حذف می گردد. بنابراین ثبت سفارش برای چنین کالاهایی امکان پذیر نیست و در صورت بروز خطا فورا با عودت وجه به خریدار، سفارش کان لم یکن تلقی شده و بدیهی است آلینز مسئولیتی در قبال سفارشات غیر مجاز و ممنوعه ندارد.
2-3-با توجه به اینکه برخی از تخفیف های ارائه شده در وبسایت آلینز برای مصرف کننده نهایی درنظر گرفته شده است، لذا ممکن است خرید بیش از تعداد مشخص را مورد تایید قرار ندهد. در این صورت آلینز با اعلام موضوع به خریدار، فورا اقدام به عودت وجه خریدار به حساب وی خواهد نمود. در صورتی که خریدار با قیمت بدون تخفیف تمایل به خرید کالا داشته باشد، صورتحساب جدید برای ایشان صادر خواهد شد. بدیهی است قبل از پرداخت مابه التفاوت، خرید نهایی تلقی نمی گردد.
2-4-عملیات خرید پس از ثبت سفارش و پرداخت وجه، معلق به تایید نهایی کارشناس آلینز است و با تایید کارشناس نهایی می گردد. بنابراین قبل از تایید سفارش توسط کارشناس آلینز عملیات خرید قطعی نبوده و در صورت عدم تایید سفارش از جانب کارشناس، وجه پرداختی فورا به حساب خریدار مسترد می گردد.
2-5-با نهایی شدن عملیات خرید مطابق بند 2-4، درخواست خرید توسط آلینز به تارنمای مقصد ارسال می گردد. در صورت تایید خرید توسط مقصد، کالای خریداری شده پس از طی مراحل دریافت و ارسال به ایران، تحویل خریدار می گردد.
2-6-در صورتی که تارنمای مقصد به دلایل مختلف اعم از عدم موجودی یا هر دلیل دیگری خرید را تایید ننماید، به محض اطلاع، کارشناسان آلینز مراتب را به اطلاع خریدار رسانده و مبلغ پرداختی به ایشان مسترد می گردد. بدیهی است در صورت تمایل خریدار به خرید کالای جایگزین، با شرایط و قیمت جدید، صورتحساب جدیدی برای مشتری صادر شده و با پرداخت مابه التفاوت، خرید برای ایشان نهایی می گردد. همچنین در صورتی که کالای جایگزین دارای قیمت پایین تری باشد، مابه التفاوت به حساب مشتری پرداخت می گردد.
2-7-خریدار مطابق بند 2-5- تا زمانی که سفارش توسط کارشناس آلینز به تایید نهایی نرسیده باشد، امکان لغو سفارش را خواهد داشت. در این صورت با اعلام به کارشناسان آلینز، وجه پرداختی به حساب وی مسترد می گردد. در صورتی که پس از تایید نهایی توسط کارشناس، خریدار تصمیم به لغو خرید داشته باشد، تا زمانی که کالا توسط آلینز از سایت مقصد خریداری نشده باشد، با اطلاع به کارشناسان آلینز، خریدار می تواند اقدام به لغو سفارش نماید. بدیهی است پس از خرید کالا توسط آلینز از سایت مقصد، امکان لغو سفارش به هیچ وجه امکان پذیر نیست.
2-8-در صورت ناموجود شدن کالا در سایت مقصد، عدم تحویل کالا، معتبر نبودن فروشنده و یا هر علت دیگری که موجب عدم امکان خرید گردد، خریدار می پذیرد آلینز در صورت امکان، خرید کالا را با قیمت و کیفیت یکسان، از سایر فروشندگان مانند eBay، Walmart و .... انجام خواهد داد.
2-9-با توجه به اینکه کلیه کالاهای عرضه شده در سایتهای مقصد ممکن است اصل نباشد و به همین علت یا به علت کیفیت پایین عملکردی یا ظاهری، بعضی از کالاها قیمت های بسیار پایینی نسبت به محصولات مشابه خود دارند، لذا آلینز در قبال سلامت ظاهری و عملکرد چنین محصولاتی مسئولیتی ندارد و خریدار لازم است قبل از اقدام به خرید اطلاعات کالای مورد نظر را به دقت بررسی و سپس اقدام به ثبت سفارش نماید. همچنین اطلاعات ارائه شده از ویژگی های کالا به صورت ترجمه ماشینی بوده و آلینز دخالتی در آن ندارد. بنابراین ضروری است خریدار نسبت به کسب اطلاعات دقیق کالای موضوع خرید خود اقدام نماید.
2-10- بعضی از کالاها ویژگی های مختلفی مانند سایز، رنگ و ... دارند که با تغییر آنها لینک صفحه کالا هم تغییر میکند. با توجه به اینکه سفارش ها بر اساس لینک ارسالی خریدار دریافت و طبق همان لینک از سایت مقصد خرید انجام می شود، لذا پس از خرید محصول از سایت مقصد، امکان تغییر این ویژگی ها وجود نداشته و چنین محصولاتی غیر قابل بازگشت می باشند.
2-11-بعضی محصولات مانند لوازم پزشکی، ابزار آلات خاص و مواردی از این دست که به مجوزهای رسمی جهت ترخیص در گمرک جمهوری اسلامی ایران نیاز دارند، قبض گمرک به نام شخص خریدار صادر گشته و ایشان می بایست با مراجعه به گمرک محصول خود را دریافت نماید. لازم به ذکر است که مسئولیت ترخیص کالاهایی که نیازمند مجوز هستند و خریدار مسئولیت ترخیص آن ها را قبلا به عهده گرفته است متوجه آلینز نمیباشد. بدیهی در این موارد صرفا هزینه های گمرکی مربوط به خارج از کشور بر عهده آلینز بوده و کلیه هزینه های ناشی از فرآیند ترخیص کالا از گمرک ایران در مورد موضوعات این ماده بر عهده خریدار است. لذا باتوجه به اینکه هزینه گمرکی دریافتی ازمشتری بابت هزینه گمرک ایران و سایر کشورها است، امکان برگشت هزینه گمرک به مشتری امکان پذیر نیست.
2-12-در صورت درخواست خریدار به ارائه فاکتور فروش، مطابق با مقررات شرکت، فاکتور به ایشان ارائه خواهد شد و آلینز الزامی به ارائه فاکتور به شیوه مورد درخواست خریدار نخواهد داشت.درصورتی که مشتری نیاز به فاکتور داشته باشد، لازم است قبل از ارسال کالا به مقصد به شرکت اعلام نماید و فاکتور پس از تحویل کالا به مشتری صادر می گردد.
2-13-در کلیه مواردی که در این سند لازم است فورا وجه پرداختی را به حساب خریدار مستر نماید، این عملیات حدود 48 الی 72 ساعت کاری زمان بر خواهد بود. بدیهی است در کلیه این موارد کاربر باید به ثبت شماره کارت و شماره شبا یکسان که به نام ثبت کننده سفارش می باشد اقدام نماید. واحد پولی آلینز تومان بوده و بدیهی است هرگونه عودت وجه به صورت معادل ریالی آن است که مشتری در زمان ثبت سفارش پرداخته است. هرگونه ادعای دیگر برخلاف این موضوع مسموع نیست.
2-14-کدهای هدیه و تخفیف های ارائه شده از جانب آلینز به غیر از تخفیف های ارائه شده در سایتهای مقصد است که در موارد مختلفی طبق شرایط اعلامی از طریق شبکه های اجتماعی یا سایت شرکت منظور و محاسبه خواهد شد. کاربر لازم است توجه داشته باشد در صورت انصراف از خرید مطابق شرایط اعلامی این سند، کدهای هدیه و یا تخفیف های ارائه شده در استرداد وجه منظور نخواهد شد و قابلیت تمدید نیز نخواهد داشت.
2-15-در صورت ارسال اشتباه فروشنده اصلی در خصوص کالای خریداری شده، آلینز مسئولیت این اشتباه را پذیرفته و مبلغ پرداختی خریدار را مسترد می نماید. در صورتی که مشتری تمایل به خرید مجدد همان کالا داشته باشد، آلینز با مسئولیت ایشان اقدام به خرید خواهد کرد. در این صورت مسئولیت اشتباه مجدد در ارسال متوجه مشتری است و آلینز مسئولیت آن را بر عهده نخواهد گرفت.
2-16-در خرید کالاهای مرتبط در یک سبد، درصورت کنسلی یکی از موارد، امکان درخواست لغو کامل توسط مشتری بخاطر مرتبط بودن محصولات وجود ندارد، چراکه هر کالا بصورت جداگانه خریداری شده و حتی اگر در یک سبد کالا و متعلق به یک شخص باشد، بصورت یکجا خریداری نمیشود. در این خصوص لازم است توجه گردد که زمان رسیدن همه کالا یکسان نیست.
2-17- فروشگاه اینترنتی آلینز مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارشگیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارشهای ثبت شده قبل از توقف سفارشگیری، پردازش و ارسال میشود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای فروشگاه اینترنتی آلینز محفوظ است.
2-18- در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت فروشگاه اینترنتی آلینز، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای فروشگاه اینترنتی آلینز محفوظ است. فروشگاه اینترنتی آلینز در اسرع وقت وجوه دریافتی را به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت مینماید و مشتری با ورود به سایت فروشگاه اینترنتی آلینز میپذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
ضوابط و مسئولیتهای مربوط به فروش محصولات آرایشی و بهداشتی
- اطلاعات هر محصول آرایشی بهداشتی در وبسایت فروشگاه اینترنتی آلینز، صرفاً برای اطلاعرسانی است و جنبه مشاوره ندارد. خریدار باید قبل از استفاده از مواد آرایشی بهداشتی نسبت به کسب اطلاعات حرفهای و اخذ مشاوره از متخصص مربوط اقدام کند. همچنین،نظراتی که کاربران در خصوص کالا در وبسایت درج کردهاند، تجربه یا اطلاعات شخصی افراد است و برای آنها و فروشگاه اینترنتی آلینز مسئولیتی ایجاد نمیکند. همچنین فروشگاه اینترنتی آلینز مسئولیتی در قبال درستی اطلاعات فراهم شده روی بستهبندی کالا ندارد و مسئولیت آن با شرکت تولیدکننده کالاست.
- درصورت عدم آگاهی، اطلاع و ناتوانی مشتری در استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی و یا ایجاد خسارت نسبت به خود یا محصول، تمامی مسئولیتهای آن بر عهده مشتری است و فروشگاه اینترنتی آلینز در این خصوص هیچگونه تعهدی نخواهد داشت.
- در صورت تایید معیوب بودن کالای مرجوعی توسط شرکت تامین یا تولیدکننده، فروشگاه اینترنتی آلینز صرفا هزینه کالا یا سرویس را مطابق فاکتور (حداکثر تا یک ماه از تاریخ فاکتور) به مشتری برمیگرداند.
- فروشگاه اینترنتی آلینز نسبت به عوارض جسمی و بیماریهای ناشی از استفاده محصولات آرایشی و بهداشتی (از قبیل حساسیتهای پوستی، جراحات و ...) مسئولیت و پاسخگویی ندارد. انجام پیگیریهای لازم باید توسط مشتری و از طریق شرکتهای مربوط ( نمایندگیها و تامینکنندگان رسمی کالا) انجام شود.
۳) تعهدات خریدار/کاربر
3-1-کاربر متعهد می گردد کلیه قوانین و اطلاعیه های آلینز را با دقت مطالعه کرده و پس از آن اقدام به خرید نماید. هرگونه اقدام در جهت ثبت سفارش از جانب کاربر به منزله پذیرش قوانین و اطلاعیه ها است. اطلاعیه ها جزئی از قوانین بوده و ممکن است به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و یا به علل و مناسبت های مختلف در آدرس سایت آلینز منتشر گردند.
3-2-کاربر میبایست اطلاعات کامل خواسته شده در سایت آلینز برای ثبت سفارش را به درستی وارد نموده و از ارائه اطلاعات غیرواقعی بپرهیزد. در غیر اینصورت آلینز مسئولیتی در این خصوص بر عهده نخواهد داشت.
3-3-کاربر متعهد میگردد که صرفاً با شماره تلفن همراه و یا پست الکترونیکی متعلق به خود نسبت به ثبت نام در سایت آلینز اقدام نماید. در غیر این صورت در برابر صاحب امتیاز خط تلفن همراه، تماماً مسئول بوده و آلینز به محض آگاهی از این موضوع نسبت به لغو عضویت کاربر مذکور اقدام خواهد نمود.
3-4-مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر مذکور موظف است در اسرع وقت موضوع را به طرق مقتضی به اطلاع آلینز برساند. بدیهی است تا زمان اطلاع رسانی به آلینز، مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و میشود به عهدۀ وی خواهد بود.
3-5-خریدار تعهد می نماید از ارسال لینک کالاهای ممنوعه و غیرقانونی مطابق با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران خودداری نماید.
3-6-با توجه به اینکه در سایتهای مقصد کالاهای زیادی از سازنده ها و کشورهای مختلف به فروش می رسد، بنابراین خریدار تعهد می نماید در خرید کالا دقت لازم از جهت نوع، مشخصات دقیق، اصالت، قیمت، کارایی، کشور سازنده، اعتبار فروشنده و سایر موارد تاثیرگذار از نظر خویش را انجام دهد. بدیهی است در صورت عدم توجه به این موارد مسئولیتی را برای آلینز به دنبال نخواهد داشت.
3-7-کاربر توافق میکند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیههای قوانین و مقررات حاضر، اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیههای مربوط به آلینز، از طریق سایت بعمل آید و کاربر ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام میکند.
3-8-کاربر میپذیرد مطابق قانون تجارت الکترونیک هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیامهای صادره از طرف آلینز به منزله امضاء الکترونیکی و قبولی توسط وی محسوب میشود و هر گونه ادعائی نسبت به امضاء و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.
3-9-کاربر می پذیرد درصورت پرداخت ناموفق از طریق درگاه بانکی، شخصا مسئول پیگری وجه کسر شده از سیستم بانکی مربوطه می باشد و از نظر آلینز، وجه مذکور پرداخت شده محسوب نمی گردد و بدیهی است آلینز در این خصوص مسئولیتی ندارد.
3-10-کاربر متعهد می گردد در صورت بروز هرگونه مشکل نسبت به سفارش خود، بدوا به پشتیبانی آلینز اطلاع داده و در صورت حل نشدن موضوع، واحد امور مشتریان تمام تلاش خود را نسبت به پیگیری موضوع به کار خواهد بست.
3-11-در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت، اطلاعات تکمیلی، ارایه مدارک و یا اصلاح اطلاعات شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار آلینز قرار ندهد، و همچنین در مواردی که کاربر اقدامات غیرقانونی و یا خلاف مقررات آلینز را انجام دهد،این حق برای آلینز محفوظ است تا حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارایه خدمات به وی خودداری کند. بدیهی است آلینز خود را متعهد به حفظ اطلاعات ارائه شده از جانب کاربر می داند.
4) بسته بندی و ارسال کالا
4-1-کلیه کالاها در مرحله اول با بسته بندی سایت مقصد به دفتر آلینز در دبی ارسال می شوند و با توجه به طولانی بودن مسیر و شرایط خاص برخی کالاها، پس از بسته بندی مجدد متناسب با قوانین حمل و نقل بین المللی و شرایط ارسال انبوه، به ایران ارسال می شوند. لذا بسته بندی محصولاتی که به دست شما می رسند، بسته بندی مخصوص شرکت آلینز میباشد.
4-2-هزینه بسته بندی بر عهده آلینز بوده و از این بابت هزینه ای از خریدار دریافت نمی گردد.
4-3- خریدار باید در تمامی روش های ارسالی، هنگام تحویل کالا، بسته بندی مربوطه را از لحاظ ظاهری مورد بررسی قرار داده و در صورت وجود عیوب ظاهری و یا خرابی، ضمن امتناع از پذیرش آن، مراتب را به اطلاع کارشناسان آلینز برساند تا کارشناسان در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام نمایند.
4-4-کد رهگیری مرسولات پستی بعد از یک روز کاری پس از تحویل کالا به شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در اختیار آلینز قرار می گیرد و پس از این مدت در صورت درخواست خریدار به ایشان ارائه خواهد شد.
4-5-کالاهای خریداری شده صرفا در آدرس اعلامی خریدار در زمان ثبت سفارش در داخل کشور قابل تحویل است. بدیهی است آلینز از تحویل کالا در سایر کشورها و یا آدرس های نامشخص و مکان های عمومی از قبیل خیابان، پارک و .... خودداری خواهد نمود و کلیه مسئولیت های ناشی از عدم اعلام آدرس دقیق متوجه خریدار است.
4-6-خربدار لازم است به هنگام تحویل کالا اوراق هویتی خود را مطابق با مقررات شرکت پست جمهوری اسلامی ایران ارائه نماید. هر گونه قصوری از این بابت که منجر به عدم تحویل کالا به خریدار شود متوجه آلینز نبوده و خریدار مسئولیت خواهد داشت.
4-7-با توجه به اینکه کالاهای مختلف خریداری شده سبد کاربر در زمان های مختلف توسط سایتهای مقصد تحویل آلینز می شود، طبیعتا تحویل همه کالاهای یک سبد خرید در زمان واحد امکان پذیر نیست. بنابراین خریدار لازم است به این نکته توجه داشته باشد.
5) پرداخت خسارت
5-1-در کلیه مواردی که خریدار مطابق بند 2-7 این سند انصراف خود را اعلام نماید، هیچ گونه خسارتی به وی تعلق نخواهد گرفت.
5-2-از زمان پرداخت مشتری و ثبت سفارش توسط وی، شرکت آلینز بمدت 2هفته کاری فرصت دارد تا خرید نهایی را انجام دهد. طی این مدت درصورت کنسلی فروشنده، تیم خرید آلینز تمام تلاش خود را جهت خرید مجدد انجام می دهد. در صورت عدم نهایی شدن خرید پس از پایان این بازه، اطلاع رسانی به مشتری صورت گرفته و بدیهی ست در این مرحله تصمیم گیرنده مشتری می باشد. در این مورد نیز در صورتی که عودت وجه به خریدار با تاخیر روبرو شود، مطابق با روش پیش بینی شده در بند 6-2- پرداخت خسارت صورت می پذیرد.
خدمات سلامت محصولات آلینز
یکی از اهداف آلینز ایجاد حس آرامش و آسودگی خاطر هنگام خرید است تا مخاطبان سایت بتوانند با اطمینان خاطر خریدشان را انجام داده و نگران مشکلات حین یا بعد از خرید نباشند.
آلینز این تضمین را میدهد که تمامی کالاهای خریداری شده را به همان صورت دریافتی از فروشگاه مبدا از بابت متعلقات و سلامت فیزیکی به مشتریان تحویل دهد.
با توجه به تنوع بالای گروههای کالای ارایه شده در سایت آلینز، شرایط، ضوابط و مدت زمان مشخصی برای هر دسته بندی تعیین شده است.
انواع خدمات سلامت کالا آلینز
تمام کالاها قبل از ارسال و بعد از دریافت توسط آلینز در انبار ایران، بررسی خواهند شد و در صورت وجود هرگونه مشکلی قبل از ارسال کالا، شرایط ان به اطلاع مشتری خواهد رسید.
شرایط عودت وجه
چنانچه محصول مشمول شرایط عودت وجه باشد این کار در بخش سلامت کالا آلینز صورت خواهد پذیرفت. دقت داشته باشید ملاک عمل و اقدام شرکت آلینز برای تعهد به شرایط خدمات سلامت کالا، تشخیص و نظر کارشناسان فنی متخصص مجاز و خدمات پس از فروش آلینز است.
چه کالاهایی مشمول شرایط عودت وجه می باشند؟
۱) مغایرت کالا
در صورتی که کاربر به یکی از دلایل زیر، کالایی مغایر با آنچه سفارش داده است دریافت کند، این محصول شامل شرایط عودت وجه خواهد شد.
نکاتی که در صورت مغایرت محصول باید به آن ها توجه کنید:
تصویر محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در قسمتهایی از جزییات با کالای اصلی تفاوتهایی داشته باشد به استناد آنها نمیتوان اعلام مغایرت کرد؛ ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در سایت است.
در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بستهبندی وجود دارد مانند؛ مغایرت در رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه ، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از بستهبندی اصلی و اولیه خود خارج نشده و از کالا استفاده نشده باشد.
در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بستهبندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جدا خودداری شود
در صورت مشاهده مغایرت، طی ۷ روز پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش آلینز از طریق تلفن یا ایمیل اطلاع داده و با احراز مغایرت از استفاده کالا خودداری نمایید
۲) خرابی محصول و یا بخشی از محصول:
چنانچه بعد از دریافت کالا در همان ابتدا متوجه آسیب دیدگی و یا معیوب بودن کالا شدید طی ۷ روز پس از دریافت کالا آن را به کارشناسان پشتیبانی و فنی آلینز اطلاع داده و از استفاده آن خودداری نمایید.
نکات قابل توجه قبل از تعویض کالا:
لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن آن کالا در انبار شرکت آلینز می باشد و در صورت خرید مجدد کالا، کاربر می بایست قیمت (امکان تغییر قیمت به دلیل نواسانات ارزی وجود دارد) ، بازه زمانی پروسه خرید و ارسال کالا مطابق با مدت زمان تعیین شده در وبسایت برای آن محصول را بپذیرد.
در صورت انتخاب کالای جایگزین بر اساس موجودی انبار توسط مشتری، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه میشود. برای کالایی با قیمت بالاتر، مشتری تفاوت را پرداخت میکند و برای کالای ارزانتر، آلینز ما به التفاوت را به حساب مشتری واریز خواهد کرد.
در صورتی که موجودی کالای آسیب دیده در فروشگاه اینترنتی آلینز به اتمام برسد، و فروشگاه اینترنتی آلینز امکان تعویض کالای آسیب دیده با کالای جایگزین را نداشته باشد، میتواند مبلغ کالا را به حساب خریدار استرداد نماید و نوسانهای قیمت باعث کاهش و یا افزایش این مبلغ نمیشود.
کالاهایی که با عبارت USED ، renewed و refurbished در صفحه اصلی محصول در سایت مقصد مشخص شده اند و به درخواست مشتری خریداری گردیده اند، شامل گزینه تعویض و عودت وجهه نمی شوند. همچنین ممکن است این دست از کالاها شامل قطعات همراه ذکر شده نباشند و مسئولیت این دست از مغایرت ها با مشتری است.
محصولاتی که محتوای آن ها شامل مایعات و یا مواد ریختنی می باشد مانند کرم ها، شامپو و...تنها در صورتی شامل سرویس سلامت کالا آلینز و یا خرید مجدد می باشند که کالا قبل از ارسال به مشتری دارای چنین اشکالاتی باشد. همچنین با توجه به اصالت و سلامت فیزیکی کالا از ارسال این دست از کالاها خودداری خواهد شد. در صورت درخواست مشتری و پذیرش شرایط محصول توسط مشتری، کالا برای ایشان ارسال خواهد شد.
از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد حداکثر تا ۷۲ ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد. عودت وجه فارغ از روش پرداختی کالا بوده و مطابق با ارزش ریالی محصول در لحظه خریداری شده مطابق با قوانین آلینز عودت داده خواهد شد.
با توجه به بستهبندی ایمن و استاندارد همه مرسولات توسط آلینز، بعد از خارج شدن کالا از انبار هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل، به عهده شرکت حملونقل است. خسارت مرسولات پستی که شامل بیمه می باشند در صورت تایید شرکت حمل کننده به مشتری پرداخت میگردد. آلینز نیز در راستای تسهیل امور، مشورت و پیگیری های لازم را جهت راهنمایی کاربر به ایشان خواهد داد.
نمایندگی
فروشگاه اینترنتی آلینز در هیچ نقطهای از کشور نمایندگی فروش و یا خدمات پس از فروش ندارد و کلیه سرویسها، تراکنشهای مالی و خدمات قابل ارائه از طریق دفتر مرکزی پردازش میشود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از این دست، مراتب را جهت پیگرد قانونی به روابط عمومی فروشگاه اینترنتی آلینز اطلاع دهید.