Close
 
(0) اقلام
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
همه دسته بندی ها
    Filters
    تنظیمات
    جستجو
    برند: Raicam

    Raicam : لنت ترمز جلو پژو 206 رایکام

    تاریخ تحویل: 3 تا 5 هفته کاری (خرید از آمازون)
    1 تا 2 هفته کاری (اکسپرس)

    1,215,000 تومان
    لنت ترمز جلو (تولید کننده رایکام ایتالیا) مناسب پژو 206 تیپ 5 و 6(2000 به بالا)، پژو 2008(با کالیپر206- 2017 به بالا)، پژو 207(با کالیپر 206- 2015 به بالا)،رانا(با کالیپر206)- سیتروئن C3 (2018 به بالا)
    شناسه کالا: MSA-254001
    تاریخ تحویل: 3 تا 5 هفته کاری (خرید از آمازون)
    1 تا 2 هفته کاری (اکسپرس)

    شرکت Raicam ایتالیا یکی از معتبرترین شرکت‌‌‌‌های تولید کننده قطعات یدکی از سال 1982 است که به علت تاکید زیاد بر ارتقاء مستمر کیفیت، خود را در بین تامین کنندگان برتر جهان قرار داده است. لنت ترمز رایکام (Raicam) فاقد ماده سرطان زای آزبست بوده و تفاوت آن با لنت‌‌‌‌های معمول، استفاده از الیاف سرامیک به جای الیاف فلزی است. مزیت استفاده از الیاف سرامیک در ساخت این لنت عدم ایجاد سر و صدا حین ترمز گرفتن، ایجاد حرارت کمتر به علت تبادل گرمایی بیشتر و در نتیجه آسیب کمتر به دیسک، خراشیدگی و سایش کمتر روی دیسک و عمر بیشتر است. شرکت رایکام یکی از معروف ترین و بزرگترین سازندگان لنت ترمز و کلاج است که با تکیه پردازش روز و به کارگیری آخرین فناوری روز دنیا علاوه بر تخصص در تولید محصولات اصطکاکی، یکی از مشاوران بزرگ علمی خودروسازان در این زمینه است. رایکام به عنوان پیشگام در طراحی سیستم‌‌‌‌های ترمز و کلاج، اولین کمپانی ارائه کننده ترکیبات ترمزی بدون مس در جهان است که الزام خودرو سازان جهانی را به شرح زیر به وجود آورده: -الزام VWMQB37AW سال 2020 شرکت VOLKSWAGEN -الزام VWT7 سال 2021 شرکت VOLKSWAGEN -الزام BMW CLAR WE سال 2023 شرکت BMW شرکت رایکام با استفاده از به روزترین تجهیزات فوق پیشرفته آزمایشگاهی و برخورداری از پنج مرکز تحقیق و توسعه، توانسته است به بهترین شکل ممکن شاخص‌‌‌‌های تست نویز، ارتعاش، کارایی و عملکرد لنت ترمز را ارزیابی نماید. این نگاه در مجموعه رایکام منجر به ایجاد توسعه کارخانه تولیدی با ظرفیت 23میلیون دست لنت ترمز دیسکی و 7میلیون دست لنت ترمز کفشکی گردیده است که 70درصد تولیدات این برند در خطوط تولید خودروسازان مصرف میشود و 30درصد به بازار AM عرضه می‌گردد. یکی از سخت گیرانه ترین ارائه دهندگان تاییدیه Eمارک در اروپا، سازمان حمل و نقل کشور آلمان است، که بر مبنای الزامات تست‌‌‌‌های ترمزگیری جاده ای و نتایج آزمون‌‌‌‌های آزمایشگاهی طبق قوانین ECE R90 و ECE R13 نسبت به صدور تاییدیه علامت E1 برای سازنده لنت و نوع لنت مورد آزمون، اقدام می‌نماید. این مهم از شروط لازم برای همکاری با خودروسازان اروپایی و ارائه لنت ترمز در بازار‌‌‌‌های اروپایی است.

    در توضیح عملکرد سیستم ترمز، معلوم شد یک لنت خوب باید مهمتر از هر چیز، بتواند اصطکاک زیادی ایجاد کند تا از این طریق بتواند در سریعترین زمان و کوتاهترین فاصله ممکن، خودرو را متوقف کرده و از برخورد جلوگیری کند، اما این همه ماجرا نیست چون طی ترمزگیری لنت به خاطر اصطکاک گرم شده و این گرما می تواند روی توان ترمزگیری تاثیر منفی بگذارد.

    به همین دلیل است که لنت خوب، غیر از ضریب اصطکاک بالا، باید بتواند دمای زیاد را تحمل کند و مهمتر از آن، در دمای بالا بتواند همچنان اصطکاک مناسبی را برای توقف خودرو تولید کند.

    شاید برای شما جالب باشد که بدانید وقتی از دمای بالا صحبت می‌کنیم منظور چند درجه سانتی گراد است. در یک رانندگی عادی شهری و با ترمزگیری‌های پیاپی، لنت به دمای حدود 200 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد و در زمان حرکت در سراشیبی تند جاده و جایی مانند جاده چالوس این دما ممکن است تا 400 درجه هم بالا برود.

    یک لنت مرغوب می تواند حتی در این دما هم بخش زیادی از کارآیی خود را حفظ کند ولی یک لنت بی‌کیفیت در این دما تقریبا اصطکاک خود را از دست می دهد و عملاً امکان ترمزگیری صحیح را از راننده می‌گیرد و این می تواند بسیار خطرناک باشد، گاهی آنقدر خطرناک که منجر به تصادف شده و گاهی راننده فرصت دوباره‌ای برای خرید لنت با کیفیت نخواهد داشت.

    یکی دیگر از ویژگی‌های مهم یک لنت مرغوب، چسبندگی مواد اصطکاکی لنت به کفشک لنت است. اگر چسب باکیفیت نباشد، ترکیب لنت ترکیب پایدار و مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی نباشد و یا سطح کفشک چرب و آلوده باشد، به مرور زمان لنت از کفشک جدا شده و یا فاصله می‌گیرد و علاوه بر خطر احتمالی جدا شدن لنت از کفشک، باعث ارتعاش و نویز هم می‌شود.

    در کنار این ها، یک لنت خوب باید دوام مناسبی هم داشته باشد. لنت در زمان ترمزگیری در اصطکاک با دیسک چرخ است و به خاطر همین اصطکاک و به خاطر جنس موادش، به مرور خورده می‌شود. این خوردگی و کاهش ضخامت دیسک طبیعی است، اما نکته مهم این است که لنت چقدر می تواند در مقابل اصطکاک مقاومت کند. البته می‌شود لنت را آنقدر سخت درست کرد که عمر زیادی داشته باشد ولی در این حالت و در زمان اصطکاک، دیسک خورده می‌شود و این مشکلیست که خیلی از لنت‌های بی‌کیفیت دارند. لنت باید به مرور خورده بشود ولی مقدار این موضوع نباید از حد مشخصی بیشتر باشد. لنت خوب در عین اینکه توان ترمزگیری خوبی دارد، دیر هم خورده و تمام می‌شود.

    همه این ها، از ویژگی‌های لنت مرغوب و با کیفیت است ولی متاسفانه نمی‌شود این موارد را با چشم تشخیص داد و به همین خاطر خیلی مهم است که لنتی که می خرید از برندی با کیفیت و استاندارد باشد و لنت‌های رایکام ایتالیا همه این ویژگی ها را دارند.

    نظر خود را بنویسید
    • تنها کاربران عضو می توانند بررسی خود را بنویسند
    *
    *
    • بد
    • عالی
    *
    *
    *

    شرکت Raicam ایتالیا یکی از معتبرترین شرکت‌‌‌‌های تولید کننده قطعات یدکی از سال 1982 است که به علت تاکید زیاد بر ارتقاء مستمر کیفیت، خود را در بین تامین کنندگان برتر جهان قرار داده است. لنت ترمز رایکام (Raicam) فاقد ماده سرطان زای آزبست بوده و تفاوت آن با لنت‌‌‌‌های معمول، استفاده از الیاف سرامیک به جای الیاف فلزی است. مزیت استفاده از الیاف سرامیک در ساخت این لنت عدم ایجاد سر و صدا حین ترمز گرفتن، ایجاد حرارت کمتر به علت تبادل گرمایی بیشتر و در نتیجه آسیب کمتر به دیسک، خراشیدگی و سایش کمتر روی دیسک و عمر بیشتر است. شرکت رایکام یکی از معروف ترین و بزرگترین سازندگان لنت ترمز و کلاج است که با تکیه پردازش روز و به کارگیری آخرین فناوری روز دنیا علاوه بر تخصص در تولید محصولات اصطکاکی، یکی از مشاوران بزرگ علمی خودروسازان در این زمینه است. رایکام به عنوان پیشگام در طراحی سیستم‌‌‌‌های ترمز و کلاج، اولین کمپانی ارائه کننده ترکیبات ترمزی بدون مس در جهان است که الزام خودرو سازان جهانی را به شرح زیر به وجود آورده: -الزام VWMQB37AW سال 2020 شرکت VOLKSWAGEN -الزام VWT7 سال 2021 شرکت VOLKSWAGEN -الزام BMW CLAR WE سال 2023 شرکت BMW شرکت رایکام با استفاده از به روزترین تجهیزات فوق پیشرفته آزمایشگاهی و برخورداری از پنج مرکز تحقیق و توسعه، توانسته است به بهترین شکل ممکن شاخص‌‌‌‌های تست نویز، ارتعاش، کارایی و عملکرد لنت ترمز را ارزیابی نماید. این نگاه در مجموعه رایکام منجر به ایجاد توسعه کارخانه تولیدی با ظرفیت 23میلیون دست لنت ترمز دیسکی و 7میلیون دست لنت ترمز کفشکی گردیده است که 70درصد تولیدات این برند در خطوط تولید خودروسازان مصرف میشود و 30درصد به بازار AM عرضه می‌گردد. یکی از سخت گیرانه ترین ارائه دهندگان تاییدیه Eمارک در اروپا، سازمان حمل و نقل کشور آلمان است، که بر مبنای الزامات تست‌‌‌‌های ترمزگیری جاده ای و نتایج آزمون‌‌‌‌های آزمایشگاهی طبق قوانین ECE R90 و ECE R13 نسبت به صدور تاییدیه علامت E1 برای سازنده لنت و نوع لنت مورد آزمون، اقدام می‌نماید. این مهم از شروط لازم برای همکاری با خودروسازان اروپایی و ارائه لنت ترمز در بازار‌‌‌‌های اروپایی است.

    در توضیح عملکرد سیستم ترمز، معلوم شد یک لنت خوب باید مهمتر از هر چیز، بتواند اصطکاک زیادی ایجاد کند تا از این طریق بتواند در سریعترین زمان و کوتاهترین فاصله ممکن، خودرو را متوقف کرده و از برخورد جلوگیری کند، اما این همه ماجرا نیست چون طی ترمزگیری لنت به خاطر اصطکاک گرم شده و این گرما می تواند روی توان ترمزگیری تاثیر منفی بگذارد.

    به همین دلیل است که لنت خوب، غیر از ضریب اصطکاک بالا، باید بتواند دمای زیاد را تحمل کند و مهمتر از آن، در دمای بالا بتواند همچنان اصطکاک مناسبی را برای توقف خودرو تولید کند.

    شاید برای شما جالب باشد که بدانید وقتی از دمای بالا صحبت می‌کنیم منظور چند درجه سانتی گراد است. در یک رانندگی عادی شهری و با ترمزگیری‌های پیاپی، لنت به دمای حدود 200 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد و در زمان حرکت در سراشیبی تند جاده و جایی مانند جاده چالوس این دما ممکن است تا 400 درجه هم بالا برود.

    یک لنت مرغوب می تواند حتی در این دما هم بخش زیادی از کارآیی خود را حفظ کند ولی یک لنت بی‌کیفیت در این دما تقریبا اصطکاک خود را از دست می دهد و عملاً امکان ترمزگیری صحیح را از راننده می‌گیرد و این می تواند بسیار خطرناک باشد، گاهی آنقدر خطرناک که منجر به تصادف شده و گاهی راننده فرصت دوباره‌ای برای خرید لنت با کیفیت نخواهد داشت.

    یکی دیگر از ویژگی‌های مهم یک لنت مرغوب، چسبندگی مواد اصطکاکی لنت به کفشک لنت است. اگر چسب باکیفیت نباشد، ترکیب لنت ترکیب پایدار و مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی نباشد و یا سطح کفشک چرب و آلوده باشد، به مرور زمان لنت از کفشک جدا شده و یا فاصله می‌گیرد و علاوه بر خطر احتمالی جدا شدن لنت از کفشک، باعث ارتعاش و نویز هم می‌شود.

    در کنار این ها، یک لنت خوب باید دوام مناسبی هم داشته باشد. لنت در زمان ترمزگیری در اصطکاک با دیسک چرخ است و به خاطر همین اصطکاک و به خاطر جنس موادش، به مرور خورده می‌شود. این خوردگی و کاهش ضخامت دیسک طبیعی است، اما نکته مهم این است که لنت چقدر می تواند در مقابل اصطکاک مقاومت کند. البته می‌شود لنت را آنقدر سخت درست کرد که عمر زیادی داشته باشد ولی در این حالت و در زمان اصطکاک، دیسک خورده می‌شود و این مشکلیست که خیلی از لنت‌های بی‌کیفیت دارند. لنت باید به مرور خورده بشود ولی مقدار این موضوع نباید از حد مشخصی بیشتر باشد. لنت خوب در عین اینکه توان ترمزگیری خوبی دارد، دیر هم خورده و تمام می‌شود.

    همه این ها، از ویژگی‌های لنت مرغوب و با کیفیت است ولی متاسفانه نمی‌شود این موارد را با چشم تشخیص داد و به همین خاطر خیلی مهم است که لنتی که می خرید از برندی با کیفیت و استاندارد باشد و لنت‌های رایکام ایتالیا همه این ویژگی ها را دارند.