ضوابط تحویل و بازگشت کالا
کلیه کالاها در مرحله اول با بسته بندی سایت مقصد به دفتر آلینز در دبی ارسال می شوند و با توجه به طولانی بودن مسیر و شرایط خاص برخی کالاها، پس از بسته بندی مجدد متناسب با قوانین حمل و نقل بین المللی و شرایط ارسال انبوه، به ایران ارسال می شوند. لذا بسته بندی محصولاتی که به دست شما می رسند، بسته بندی مخصوص شرکت آلینز میباشد.
هزینه بسته بندی بر عهده آلینز بوده و از این بابت هزینه ای از خریدار دریافت نمی گردد.
خریدار باید در تمامی روش های ارسالی، هنگام تحویل کالا، بسته بندی مربوطه را از لحاظ ظاهری مورد بررسی قرار داده و در صورت وجود عیوب ظاهری و یا خرابی، ضمن امتناع از پذیرش آن، مراتب را به اطلاع کارشناسان آلینز برساند تا کارشناسان در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام نمایند.
کد رهگیری مرسولات پستی بعد از یک روز کاری پس از تحویل کالا به شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در اختیار آلینز قرار می گیرد و پس از این مدت در صورت درخواست خریدار به ایشان ارائه خواهد شد.
کالاهای خریداری شده صرفا در آدرس اعلامی خریدار در زمان ثبت سفارش در داخل کشور قابل تحویل است. بدیهی است آلینز از تحویل کالا در سایر کشورها و یا آدرس های نامشخص و مکان های عمومی از قبیل خیابان، پارک و .... خودداری خواهد نمود و کلیه مسئولیت های ناشی از عدم اعلام آدرس دقیق متوجه خریدار است.
خریدار لازم است به هنگام تحویل کالا اوراق هویتی خود را مطابق با مقررات شرکت پست جمهوری اسلامی ایران ارائه نماید. هر گونه قصوری از این بابت که منجر به عدم تحویل کالا به خریدار شود متوجه آلینز نبوده و خریدار مسئولیت خواهد داشت.
با توجه به اینکه کالاهای مختلف خریداری شده سبد کاربر در زمان های مختلف توسط سایتهای مقصد تحویل آلینز می شود، طبیعتا تحویل همه کالاهای یک سبد خرید در زمان واحد امکان پذیر نیست. بنابراین خریدار لازم است به این نکته توجه داشته باشد.
پرداخت خسارت
در کلیه مواردی که خریدار انصراف خود را اعلام نماید، هیچ گونه خسارتی به وی تعلق نخواهد گرفت.
از زمان پرداخت مشتری و ثبت سفارش توسط وی، شرکت آلینز بمدت 2هفته کاری فرصت دارد تا خرید نهایی را انجام دهد. طی این مدت درصورت کنسلی فروشنده، تیم خرید آلینز تمام تلاش خود را جهت خرید مجدد انجام می دهد. در صورت عدم نهایی شدن خرید پس از پایان این بازه، اطلاع رسانی به مشتری صورت گرفته و بدیهی ست در این مرحله تصمیم گیرنده مشتری می باشد.
خدمات سلامت محصولات آلینز
یکی از اهداف آلینز ایجاد حس آرامش و آسودگی خاطر هنگام خرید است تا مخاطبان سایت بتوانند با اطمینان خاطر خریدشان را انجام داده و نگران مشکلات حین یا بعد از خرید نباشند.
آلینز این تضمین را میدهد که تمامی کالاهای خریداری شده را به همان صورت دریافتی از فروشگاه مبدا از بابت متعلقات و سلامت فیزیکی به مشتریان تحویل دهد.
با توجه به تنوع بالای گروههای کالای ارایه شده در سایت آلینز، شرایط، ضوابط و مدت زمان مشخصی برای هر دسته بندی تعیین شده است.
انواع خدمات سلامت کالا آلینز
تمام کالاها قبل از ارسال و بعد از دریافت توسط آلینز در انبار ایران، بررسی خواهند شد و در صورت وجود هرگونه مشکلی قبل از ارسال کالا، شرایط ان به اطلاع مشتری خواهد رسید.
عودت وجه
چنانچه محصول مشمول شرایط عودت وجه باشد این کار در بخش سلامت کالا آلینز صورت خواهد پذیرفت. دقت داشته باشید ملاک عمل و اقدام شرکت آلینز برای تعهد به شرایط خدمات سلامت کالا، تشخیص و نظر کارشناسان فنی متخصص مجاز و خدمات پس از فروش آلینز است.
گوشی و دستگاه های سیم کارت دار
در مورد خرید گوشی و تمامی دستگاههای سیم کارت دار از آنجا که آلینز ترخیص کالاها را به صورت کلی انجام میدهد امکان ارائه برگه ترخیص و مدارک گمرکی وجود نداشته و هزینه گمرکی مربوط به رجیستر و امور اداری مرتبط با آن به عهده مشتری میباشد. (طبق قانون جدید گمرکی مبنی بر الزام رجیستر در فرودگاه، از نظر ما امکان رجیستر دستگاههای دارای سیم کارت وجود ندارد و در صورت درخواست مشتری مبنی بر خرید گوشی موبایل یا هر وسیله سیم کارت دار دیگری توسط آلینز، فقط به عنوان یک قطعه خریداری شده و آلینز مسئولیتی در قبال رجیستر نشدن آن نخواهد داشت)
چه کالاهایی مشمول شرایط عودت وجه می باشند؟
مغایرت کالا
در صورتی که کاربر به یکی از دلایل زیر، کالایی مغایر با آنچه سفارش داده است دریافت کند، این محصول شامل شرایط تعویض کالا و یا عودت وجه خواهد شد.
نکاتی که در صورت مغایرت محصول باید به آن ها توجه کنید:
تصویر محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در قسمتهایی از جزییات با کالای اصلی تفاوتهایی داشته باشد به استناد آنها نمیتوان اعلام مغایرت کرد؛ ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در سایت است.
در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بستهبندی وجود دارد مانند مغایرت در رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از بستهبندی اصلی و اولیه خود خارج نشده و از کالا استفاده نشده باشد.
در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بستهبندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جدا خودداری شود.
در صورت مشاهده مغایرت، طی 1 روز پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش آلینز از طریق تلفن یا ایمیل اطلاع داده و با احراز مغایرت از استفاده کالا خودداری نمایید.
خرابی محصول و یا بخشی از محصول:
چنانچه بعد از دریافت کالا در همان ابتدا متوجه آسیب دیدگی و یا معیوب بودن کالا شدید طی 1 روز پس از دریافت کالا آن را به کارشناسان پشتیبانی و فنی آلینز اطلاع داده و از استفاده آن خودداری نمایید.
نکات قابل توجه قبل از تعویض کالا:
لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن آن کالا در انبار شرکت آلینز می باشد و در صورت خرید مجدد کالا، کاربر می بایست قیمت (امکان تغییر قیمت به دلیل نواسانات ارزی وجود دارد) ، بازه زمانی پروسه خرید و ارسال کالا مطابق با مدت زمان تعیین شده در وبسایت برای آن محصول را بپذیرد.
در صورت انتخاب کالای جایگزین بر اساس موجودی انبار توسط مشتری، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه میشود. برای کالایی با قیمت بالاتر، مشتری تفاوت را پرداخت میکند و برای کالای ارزانتر، آلینز ما به التفاوت را به حساب مشتری واریز خواهد کرد.
در صورتی که موجودی کالای آسیب دیده در فروشگاه اینترنتی آلینز به اتمام برسد، و فروشگاه اینترنتی آلینز امکان تعویض کالای آسیب دیده با کالای جایگزین را نداشته باشد، میتواند مبلغ کالا را به حساب خریدار استرداد نماید و نوسانهای قیمت باعث کاهش و یا افزایش این مبلغ نمیشود.
کالاهایی که با عبارت USED ،renewed و refurbished در صفحه اصلی محصول در سایت مقصد مشخص شده اند و به درخواست مشتری خریداری گردیده اند، شامل گزینه تعویض و عودت وجه نمی شوند. همچنین ممکن است این دست از کالاها شامل قطعات همراه ذکر شده نباشند و مسئولیت این دست از مغایرت ها با مشتری است.
محصولاتی که محتوای آن ها شامل مایعات و یا مواد ریختنی می باشد مانند کرم ها، شامپو و...تنها در صورتی شامل سرویس سلامت کالا آلینز و یا خرید مجدد می باشند که کالا قبل از ارسال به مشتری دارای چنین اشکالاتی باشد. همچنین با توجه به اصالت و سلامت فیزیکی کالا از ارسال این دست از کالاها خودداری خواهد شد. در صورت درخواست مشتری و پذیرش شرایط محصول توسط مشتری، کالا برای ایشان ارسال خواهد شد.
از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد حداکثر تا ۷۲ ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد. عودت وجه فارغ از روش پرداختی کالا بوده و مطابق با ارزش ریالی محصول در لحظه خریداری شده مطابق با قوانین آلینز عودت داده خواهد شد.
با توجه به بستهبندی ایمن و استاندارد همه مرسولات توسط آلینز، بعد از خارج شدن کالا از انبار هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل، به عهده شرکت حملونقل است. خسارت مرسولات پستی که شامل بیمه می باشند در صورت تایید شرکت حمل کننده به مشتری پرداخت میگردد. آلینز نیز در راستای تسهیل امور، مشورت و پیگیری های لازم را جهت راهنمایی کاربر به ایشان خواهد داد.