Close
 
(0) اقلام
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
همه دسته بندی ها
    Filters
    تنظیمات
    جستجو

    راهنمای کامل انتخاب و خرید کلاه گیس؛ هرآنچه لازم است بدانید

    راهنمای کامل انتخاب و خرید کلاه گیس؛ هرآنچه لازم است بدانید

    راهنمای کامل انتخاب و خرید کلاه گیس؛ هرآنچه لازم است بدانید

     توسط بهاره رضاجو منتشر شده در 16 اردیبهشت 1401 از سایت منو مد

    اگر نیاز به کلاه‌گیس دارید و برای اولین بار است که کلاه‌گیس می‌خرید، این کار ممکن است کمی دلهره‌آور به نظر برسد. انتخاب اشتباه کلاه‌گیس ممکن است ظاهر شما را تحت‌تأثیر قرار دهد. به همین دلیل این مطلب را آماده کرده‌ایم تا انتخاب و خرید کلاه گیس برایتان راحت و بی‌دردسر باشد.

    کلاه‌گیس؛ راه‌حلی برای زیبایی شما

    قرن‌هاست کلاه‌گیس اختراع شده است و بسیاری از افراد از دیرباز تاکنون به دلایل مختلف از آن استفاده می‌کنند. البته در گذشته قاضی‌ها و افراد بلندپایه در جوامع مختلف کلاه‌گیس‌های سفید یا نقره‌ای که در شقیقه‌ها فر می‌خورد بر سر می‌گذاشتند. به‌جز آنها، بیشتر افرادی که مو نداشتند یا طاس بودند به کلاه‌گیس پناه می‌بردند. به همین دلیل استفاده از کلاه‌گیس که در آن زمان تا حد زیادی غیرطبیعی بود و هرکسی با اولین نگاه متوجه آن می‌شد، باعث می‌شد فرد از خجالت آب شود. این در حالی است که امروزه بسیاری از سلبریتی‌ها و افراد مشهور برای اینکه موهایشان از آسیب‌های ناشی از گریم‌های سنگین یا حالت‌دادن با ابزارهای حرارتی هر روزه در امان بماند، از کلاه‌گیس استفاده می‌کنند.

    در حال حاضر کلاه‌گیس‌ها بسیار طبیعی‌تر و زیباتر از گذشته تولید می‌شوند. ممکن است حتی همسایه یا همکارتان از کلاه‌گیس استفاده کند و شما اصلا متوجه نشوید که موهای واقعی خودش نیست.

    عوامل بسیار مهم در انتخاب و خرید کلاه گیس

    هنگامی که می‌خواهید کلاه‌گیس انتخاب کنید، باید به ۵ عامل مهم زیر توجه کنید:

    • سبک کلاه‌گیس؛
    • بلندی موهای آن؛
    • بافت یا مدل موها؛
    • رنگ موها؛
    • و اندازه کلاهک.

    حالا بیایید به‌طورکامل آنها را بررسی کنیم.

    ۱. سبک کلاه‌گیس را انتخاب کنید

    صدها و شاید هزاران کلاه‌گیس با سبک‌های مختلف وجود دارد. با هر سبکی که دلخواهتان است می‌توانید یک کلاه‌گیس مناسب پیدا کنید. کلاه‌گیس‌های جدید طوری با پوست سر و ویژگی‌های صورت ترکیب می‌شوند که اصلا مشخص نمی‌شود موهای خودتان نیست.

    به‌طورکلی بهترین کلاه‌گیس برای شما آن است که با مدل موهای طبیعی خودتان بیشترین مطابقت را داشته باشد. دلیلش این است که چون با موهای خودتان آشنا هستید، راحت‌تر می‌توانید به آن حالت بدهید.

    بسیاری از کلاه‌گیس‌ها طوری ساخته می‌شوند که می‌توانید بعد از خرید آن، مدل موهایش را تغییر دهید، کوتاه کنید، فر بدهید، صاف کنید یا رنگ کنید.

    ۲. بلندی موهای کلاه‌گیس را در نظر بگیرید

    موهای کلاه‌گیس می‌تواند کوتاه، متوسط یا بلند باشد.

    قبل از هرچیز باید ببینید موی کوتاه به شما می‌آید یا بلند؛ بااین‌حال در نهایت علاقه خودتان حرف اول را می‌زند.

    از سوی دیگر باید به چند نکته مهم توجه کنید:

    اگر گرمایی هستید یا در مناطق با آب‌وهوای گرم یا مرطوب زندگی می‌کنید، کلاه‌گیس با موهای کوتاه برایتان بهتر خواهد بود؛ زیرا کلاه‌گیس‌های بلند گرمای بیشتری را لابه‌لای موها و کلاهک نگه می‌دارند و به این ترتیب، در طول روز گرمای بیشتری احساس خواهید کرد. همچنین نگهداری و شانه‌کردن موی کوتاه آسان‌تر است، سریع‌تر خشک می‌شود، سریع‌تر می‌توان به آن مدل داد و احتمالا ارزان‌تر هم هست.

    ۳. بافت موهای کلاه‌گیس را تعیین کنید

    وقتی بلندی و کوتاهی کلاه‌گیس را مشخص کردید، حالا باید بافت دلخواهتان را انتخاب کنید. چند گزینه دارید:

    مجعد که فرهای ریز و سیم‌تلفنی داردفر که دارای فرهای درشت و فنری استموج‌دار که تاب دارد ولی فر نیستصاف یا لَخت

    حالا قبل از آنکه به عامل چهارم برسیم، باید کمی درباره فرم صورت شما صحبت کنیم. باید ببینیم کدام‌یک از سه عاملی که قرار شد در نظر بگیریم، برای فرم صورت شما مناسب هستند.

    کلاه‌گیس باید با شکل صورت شما مطابقت داشته باشد

    در هنگام انتخاب و خرید کلاه گیس قبل از ترجیح شخصی خودتان باید دقت کنید که کدام نوع کلاه‌گیس بیشتر با فرم صورت شما مطابقت دارد. حتی اگر مدل خاصی از کلاه‌گیس را دوست دارید، اول ببینید به فرم سر و صورتتان می‌آید یا نه.

    در ادامه انواع مختلف فرم صورت و کلاه‌گیس مناسب برای آنها را معرفی کرده‌ایم:

    صورت بیضی‌شکل؛ محدودیت خاصی ندارید

    برای صورت بیضی‌شکل موهای فرق از وسط بهتر است

    همان طور که از نام آن مشخص است، این صورت شبیه یک بیضی عمودی است. اگر صورت بیضی‌شکل متعادل و یکنواختی دارید و تناسب خوبی در اجزای آن دیده می‌شود، تقریبا محدودیت خاصی در انتخاب کلاه‌گیس ندارید.

    بااین‌حال بهتر است از کلاه‌گیس‌هایی که چتری فشرده هستند خودداری کنید. این کار وزن بیشتری به صورتتان می‌دهد. بهترین کلاه‌گیس برای صورت بیضی کلاه‌گیس صاف «فرق از وسط» است. حتی می‌توانید آن را دم‌اسبی ببندید تا صورتی جذاب و شیک داشته باشید. اگر پیشانی‌تان کوچک است و خط رویش موهایتان خیلی پایین است، موها را به یک سمت شانه کنید و سنجاق بزنید که ثابت بماند.

    صورت گرد؛ کلاه‌گیس‌های چتری را بی‌خیال شوید

    برای صورت‌های گرد فرق از وسط که به‌سمت طرفین شانه شود بهتر است

    اگر صورتتان گرد است، مدل‌هایی برایتان بهتر است که به صورتتان شکل بدهد و ظاهری باریک‌تر ایجاد کند. کلاه‌گیس‌های کوتاه و بلند هر دو برایتان خوب هستند؛ اما نباید چتری باشند. فرق از وسط عالی است؛ مخصوصا اگر آن را به‌سمت بالا شانه کنید تا از صورت دور شود. این کار باعث می‌شود توجه به‌جای مرکز صورت به طرفین صورت کشیده شود.

    کلاه‌گیس‌هایی که حجیم هستند هم برایتان مناسب‌اند.

    صورت مربعی؛ فرهای درشت و موج‌دار برایتان بهترند

    برای صورت مربعی مدل‌های فر و موج‌دار بهترند زیرا خطوط تیز فک را متعادل می‌کنند

    برای صورت‌هایی با شکل مربعی باید از کلاه‌گیس‌های موج‌دار و فر استفاده کنید که لبه‌های تیز خط فک را نرم‌تر و لاغرتر نشان دهند. از مدل‌هایی که انتهای موها تیز برش خورده است و هیچ انحنایی ندارد خودداری کنید. این موها فک را برجسته‌تر و جعبه‌ای‌تر نشان می‌دهد. از چتری‌های صاف و خطوط مشخص، فرق از وسط و هر مدلی که صاف به خط فک منتهی شود خودداری کنید؛ مگر آنکه لبه آنها به‌سمت بیرون فک متمایل باشد. مدل موهای لایه‌لایه و موج‌دار به صورتتان تعادل می‌بخشند.

    می‌توانید از کلاه‌گیس باب (bob wigs) هم استفاده کنید ولی بهتر است صاف و تا خط فک نباشد. مدل لایه‌لایه آن عالی است.

    باب همان مدل موی کوتاه ساده است که می‌تواند صاف یا فر و چتری یا فرق از وسط باشد. تصویر آن را در زیر می‌بینید:

    صورت مستطیلی‌شکل؛ موهای لایه‌لایه بیشتر به شما می‌آیند

    موهای لایه‌لایه و کوتاه طول صورت مستطیلی‌شکل را کوتاه‌تر نشان می‌دهند

    بهترین انتخاب برای این فرم از صورت کلاه‌گیس کوتاه یا متوسط است. این مدل‌ها طول صورت را کوتاه‌تر نشان می‌دهند. کلاه‌گیس‌های لایه‌لایه بهترند؛ زیرا خطوط تیز و صاف صورت را نرم‌تر نشان می‌دهند. کلاه‌گیس‌های موج‌دار و فرق یک‌طرفه، به ظاهر هندسی صورتتان انحنا می‌بخشند. مدل چتری هم می‌تواند ظاهری متقارن‌تر به شما بدهد. چتری صورت را کوتاه‌تر نشان می‌دهد.

    اگر می‌خواهید کمی پهنا به صورتتان اضافه کنید، کلاه‌گیس‌هایی که کناره‌های صورتتان را پرتر می‌کند و حجم می‌دهد برایتان بهتر خواهند بود.

    کلاه‌گیس‌هایی که از روی شانه‌هایتان می‌گذرد برایتان مناسب نیستند. مدل‌های بلند و فرق از وسط را هم بی‌خیال شوید؛ زیرا ظاهر صورت را کشیده‌تر و هندسی‌تر نشان می‌دهند، مگر اینکه لایه‌لایه باشند.

    صورت‌های قلبی‌شکل؛ فرق یک‌طرفه باز کنید

    فرق یک‌طرفه برای صورت‌های قلبی‌شکل مناسب است

    به‌طورکلی صورت‌های قلبی‌شکل کمی پهن و سنگین نشان می‌دهند؛ بنابراین باید به‌فکر متعادل‌کردن آن باشید. البته پیداکردن کلاه‌گیسی که دقیقا برای این فرم صورت مناسب باشد دشوار است. بهتر است کلاه‌گیس را بخرید و خودتان به آن حالت بدهید.

    کلاه‌گیس‌های بلند، فرق یک‌طرفه و چتری‌های کم‌پشت برایتان بهتر هستند. اگر کلاه‌گیس بلند دوست ندارید، مدل کوتاه آن را که تا چانه باشد انتخاب کنید. این مدل با قسمت پهن‌تر بالای سر تعادل برقرار می‌کند و باعث می‌شود گونه‌های برجسته و چانه باریکی که دارید زیباتر به نظر برسد.

    دقت کنید کلاه‌گیس‌های کوتاه که به‌سمت جلو مخروطی می‌شوند برایتان مناسب نیستند؛ زیرا قسمت بالای سر را از آنچه هست پهن‌تر نشان می‌دهند و این کار تعادل صورت را برهم می‌زند.

    صورت الماس‌شکل؛ دنبال کلاه‌گیس کوتاه باشید

    کلاه‌گیس کوتاه زیبایی صورت الماسی‌شکل را بهتر نشان می‌دهد

    فرم صورت الماسی به این شکل است که پیشانی باریک‌تر از گونه‌هاست و چانه از پیشانی هم باریک‌تر است. برای این فرم صورت هم بیشتر کلاه‌گیس‌ها خوب‌اند. بااین‌حال کلاه‌گیس‌های کوتاه که در قسمت پشت گردن پرتر هستند ظاهری زیباتر و متعادل‌تر برایتان ایجاد می‌کنند. تنها کلاه‌گیسی که بهتر است استفاده نکنید، کلاه‌گیس شلوغ است که موهای زیادی دارد. نه اینکه مناسب نباشد، فقط فرم زیبای صورتتان را محو می‌کند.

    از سوی دیگر، فر و صاف هردو برای شما مناسب‌اند.

    صورت گلابی‌شکل؛ کلاه‌گیس باب برایتان بهتر است

    برای صورت گلابی‌شکل کلاه‌گیسی بهتر است که قسمت پیشانی و شقیقه‌ها حجم بدهد تا تعادل برقرار شود

    برای صورت‌های گلابی‌شکل، بهترین انتخاب کلاه‌گیس‌هایی است که ظاهر پهن‌تری به پیشانی و شقیقه بدهند. این کلاه‌گیس‌ها باعث می‌شوند صورت بیضی‌تر به نظر برسد و تمرکز افراد به‌سمت بالای صورت کشیده شود. احتمالا کلاه‌گیس باب بهترین مدل برای شماست.

    برش صاف مانند مدل مصری برایتان مناسب نیست. کلاه‌گیس‌های بلند و پرپشت هم پهنای فک را بیشتر به نمایش می‌گذارند؛ بنابراین بهتر است از خرید آنها خودداری کنید.

    ۴. رنگ کلاه‌گیس را انتخاب کنید

    عکس برگرفته از: gettyimages

    به عوامل مهم در انتخاب کلاه‌گیس برگردیم. چهارمین عاملی که هنگام خرید کلاه‌گیس باید در نظر بگیرید، رنگ آن است. تنوع رنگ کلاه‌گیس بسیار زیاد است؛ اما معمولا انتخاب رنگ دقیقی که به شما بیاید یا با رنگ موی اصلی‌تان مطابقت داشته باشد دشوار است.

    اگر اولین کلاه‌گیسی است که می‌خرید، شاید بهتر باشد آن را به‌رنگ موهای طبیعی خودتان انتخاب کنید. بعدها می‌توانید رنگ‌های جدید و متفاوتی را امتحان کنید.

    به‌جز آن، رنگ پوستتان را هم مد نظر داشته باشید. رنگ کلاه‌گیس باید با رنگ پوست طبیعی‌تان مطابقت داشته باشد و آن را زیبا جلوه دهد.

    ۵. اندازه کلاهک را محاسبه کنید

    اندازه کلاهک کلاه‌گیس، یعنی همان قسمتی که روی سرتان قرار می‌گیرد، بسیار مهم است؛ زیرا با راحتی شما ارتباط مستقیمی دارد.

    اگر کلاهک کلاه‌گیس خیلی کوچک باشد روی سرتان جا نمی‌شود. اگر خیلی بزرگ باشد، داد می‌زند که کلاه‌گیس گذاشته‌اید. حتی اگر برایتان مهم نباشد کسی بداند، باز هم قشنگ نیست. اگر زیبایی آن هم برایتان مهم نیست پس چرا اصلا کلاه‌گیس می‌گذارید؟

    یادتان باشد ۹۵ درصد از کلاه‌گیس‌ها به‌عنوان سایز متوسط طبقه‌بندی می‌شوند؛ بنابراین بیشتر افراد می‌توانند از سایز متوسط استفاده کنند. بااین‌حال کلاه‌گیس‌های بزرگ و کوچک هم می‌توانید پیدا کنید.

    اگر فکر می‌کنید ممکن است در دسته متوسط نباشید، دور سرتان را اندازه بگیرید. با یک متر اندازه‌گیری، دور سرتان را روی خط رویش مو در جلو بگذارید و از پشت گوش، پشت گردن تا گوش دیگر عبور دهید و به نقطه شروع برگردید. حداقل سه بار اندازه بگیرید تا مطمئن شوید دقیق است.

    حالا اندازه‌ای را که گرفته‌اید با اندازه‌های زیر مطابقت دهید:

    • ۱۹ اینچ (۴۷.۵ سانتی‌متر): برای کودک
    • ۲۱ اینچ (۵۲.۵ سانتی‌متر): کوچک
    • ۲۱.۵ اینچ (۵۳.۷ سانتی‌متر): کوچک/ متوسط
    • ۲۲ اینچ (۵۵ سانتی‌متر): متوسط
    • ۲۲.۵ اینچ (۵۶.۲ سانتی‌متر): متوسط/ بزرگ
    • ۲۳ اینچ (۵۷.۵ سانتی‌متر): بزرگ

    نکته: هنگام انتخاب و خرید کلاه گیس به‌شکل آنلاین، به اندازه‌ها دقت کنید. ممکن است برخی از برندها به‌جای اندازه دور سر، اندازه گوش تا گوش دیگر را ارائه داده باشند.

    نکته: برخی کلاه‌گیس‌ها بندی دارند که می‌توان اندازه آن را تنظیم کرد. معمولا تا نیم اینچ (۱.۲ سانتی‌متر) بزرگ یا کوچک می‌شود.

    نکتهدر نهایت یادتان باشد کلاه‌گیس باید روی سرتان راحت باشد اما شل نباشد.

    تأثیر سبک زندگی در انتخاب کلاه‌گیس

    عواملی که در انتخاب و خرید کلاه گیس بررسی کردیم، به ویژگی‌های آن مربوط بود. آخرین عاملی که باید مدنظر داشته باشید سبک زندگی خودتان است. برای مثال اگر بیشتر روز خود را پشت میز می‌گذرانید، شاید بهتر باشد کلاه‌گیس مصنوعی یا سازگار با گرما را انتخاب کنید. این گزینه‌ها نسبت به موی واقعی دوام کمتری دارند؛ اما ارزان‌تر هستند.

    اگر سبک زندگی‌تان فعال است و ورزش می‌کنید، موهای واقعی انسان و کلاه‌گیس‌های رمی هیومن با کیفیت بالا احتمالا بهترند؛ زیرا دوام بیشتری نسبت به همه انواع کلاه‌گیس دارند.

    انتخاب و خرید کلاه گیس برای محیط‌های مختلف

    کلاه‌گیس کوتاه و مرتب برای محل‌های رسمی مانند محل کار بهتر است

    چنانچه کلاه‌گیس را برای دفتر کار می‌خواهید، بهتر است کوتاه و مرتب باشد. اگر خانم هستید و روی کلاه‌گیس مقنعه یا روسری می‌پوشید، بیشتر جلوی موها درمعرض دید هستند و بنابراین بهتر است کم‌حجم باشند.

    درصورتی‌که برای مراسم یا جشن‌ها می‌خواهید و دوست دارید کلاه‌گیس فر داشته باشید، می‌توانید از کلاه‌گیس‌های فر آماده استفاده کنید. اگر نه، کلاه‌گیسی را انتخاب کنید که در برابر حرارت مقاوم باشد. حرارت را طوری تنظیم کنید که موها را ذوب نکند.

    انواع کلاه‌گیس از نظر نحوه ساخت

    بسیاری از افراد فکر می‌کنند تفاوت در کلاه‌گیس‌ها فقط به مدل مو یا سبک آنها ختم می‌شود. درحالی‌که کلاه‌گیس از نظر شیوه ساخت انواع مختلفی دارد. هریک از آنها مزایا و معایب خودشان را دارند. به همین دلیل است که برخی کلاه‌گیس‌ها به‌شکل قابل‌توجهی گران‌تر هستند.

    ۱. مدلی که ۱۰۰درصد با دست بسته می‌شود

    در این کلاه‌گیس تمام موها را تک‌تک با دست به پایه می‌بندند. این کلاه‌گیس ظاهری بسیار طبیعی به شما می‌دهد. در این مدل موها آزادانه و طبیعی حرکت می‌کنند.

    برای افرادی که پوست سرشان حساس است یا ریزش مو دارند، این مدل بهتر است؛ زیرا بسیار نرم و راحت است. موهای این کلاه‌گیس کاملا تطبیق‌پذیر است و می‌توانید آنها را تقریبا در هر جهتی شانه کنید.

    این کلاه‌گیس برای استفاده در تمام روز راحت است.

    ۲. مدلی که جلوی آن توری است

    اگر دنبال خط موهای فوق‌العاده طبیعی هستید، این کلاه‌گیس برایتان ایدئال است؛ مخصوصا اگر دوست ندارید موهایتان روی صورتتان بریزد و آنها را از صورت دور می‌کنید.

    برای ساخت این کلاه‌گیس هریک از موها را با دست فقط به قسمت توری شفاف آن گره می‌زنند نه به کل کلاهک. این کلاه‌گیس از همه انواع دیگر ظریف‌تر است و باید هنگام دست‌زدن و کارکردن با آن احتیاط کنید. اگر سبک زندگی فعالی دارید، این مدل مناسب شما نیست. قسمت توری از یک شقیقه تا شقیقه دیگر را می‌پوشاند.

    ۳. کلاه‌گیس تک‌رشته‌ای

    پایه این کلاه‌گیس شفاف است و موها به‌شکل تکی به آن بسته می‌شوند. وقتی موها را فرق باز می‌کنید، طوری به نظر می‌رسد که انگار موهای طبیعی خودتان از پوست سر رشد کرده‌اند و موها کاملا مشخص هستند.

    این مدل محبوب‌ترین نوع کلاه‌گیس است و به افراد اعتمادبه‌نفس بیشتری می‌دهد.

    ۴. کلاه‌گیس با کلاهک باز/ بافته‌شده

    این کلاه‌گیس‌ها ابتدایی‌ترین نوع کلاه‌گیس هستند. خیلی سریع می‌توانید آن را روی سر مرتب کنید؛ زیرا ریشه‌ها از قبل پوش داده شده‌اند و کاملا آماده هستند. همچنین طوری ساخته شده است که از لابه‌لای پودهای آن که باز هستند هوا تهویه می‌شود و پوست سرتان را خنک می‌کند.

    این مدل از همه ارزان‌تر است و بسیار بادوام است. اگر بودجه برایتان در اولویت است، این مدل را انتخاب کنید.

    انواع کلاه‌گیس از نظر جنس موها

    از نظر جنس موها، دو مدل کلاه‌گیس بیشتر نداریم: موی واقعی انسان و موهای مصنوعی. هریک از آنها مزایا و معایبی دارند. هنگام انتخاب و خرید کلاه گیس به نکات زیر توجه کنید.

    کلاه‌گیس با موی واقعی انسان

    این کلاه‌گیس‌ها کاملا طبیعی هستند و از موی واقعی خود انسان درست شده‌اند. خیلی راحت می‌توانید آنها را به هر مدلی که دوست دارید دربیاورید. اگر به‌خوبی از آن مراقبت کنید می‌تواند بیشتر از یک‌سال دوام بیاورد.

    ازآنجاکه این کلاه‌گیس‌ها از موی واقعی تهیه شده‌اند مشابه موی سر خودتان هستند و باید بعد از هر بار شستن آنها را دوباره آرایش کنید. همچنین گران‌تر از کلاه‌گیس‌های مصنوعی هستند.

    کلاه‌گیس رمی هیومن هیر (Remy human hair)

    این کلاه‌گیس از موهای انسان با بالاترین کیفیت تهیه شده‌اند. کوتیکول‌های مو در این کلاه‌گیس در یک جهت قرار گرفته‌اند و بدون تغییر باقی می‌مانند. به همین دلیل گره نمی‌خورند و مات نمی‌شوند. ظاهر این موها واقعا طبیعی است و زیبا و آزادانه حرکت می‌کنند؛ طوری که با دیدن آنها به‌سختی می‌توان باور کرد که موهای خودتان نیستند. خودتان هم احساس می‌کنید که موی واقعی خودتان است. اگر به‌درستی از آن مراقبت کنید مدتی طولانی براق و سالم می‌مانند. این موها حالت‌پذیرند و می‌توانید برای آرایش آنها از سشوار یا اتو استفاده کنید. برخی از مدل‌های آن هایلایت‌شده یا رنگ‌شده هستند.

    کلاه‌گیس با موهای مصنوعی

    این کلاه‌گیس از الیاف مصنوعی شبیه موی انسان درست شده است. اگر واقعا به زیبایی ظاهرتان اهمیت می‌دهید، از انواع باکیفیت آن استفاده کنید؛ زیرا اگر از مواد بی‌کیفیت تهیه شده باشند، ظاهرشان شبیه نایلون و غیرطبیعی است.

    دقت کنید این کلاه‌گیس را نمی‌توانید مدل بدهید و هرطور هست باید به همان شکل از آن استفاده کنید؛ زیرا قابل سشوارکشیدن یا اتوکشیدن نیستند. اگر می‌خواهید هر روز از آن استفاده کنید، مدلی از آن را انتخاب کنید که با مدل آن مشکل نداشته باشید.

    این کلاه‌گیس‌ها معمولا ارزان‌تر هستند و طبیعتا ماندگاری کمتری دارند. اگر به‌خوبی از آنها مراقبت کنید شاید بین چهار تا هشت ماه دوام داشته باشند.

    بزرگ‌ترین مزیت این کلاه‌گیس نسبت به موی واقعی این است که به نگهداری کمتری نیاز دارند و بلافاصله می‌توانید آنها را استفاده کنید؛ زیرا نمی‌توانید مدل خاصی به آنها بدهید.

    موهای مصنوعی دوست‌دار گرما

    این موها نوع خاصی از الیاف هستند که می‌توان آنها را مدل داد. بنابراین استفاده از سشوار و اتوی مو مانعی ندارد. فقط باید مراقب باشید این الیاف تحمل گرمای بیش از ۳۵۰ درجه را ندارند و آب می‌شوند. همچنین هنگام شانه‌زدن آنها احتیاط کنید؛ زیرا ممکن است گره بخورند.

    این کلاه‌گیس به‌دلیل موادی که در آنها برای مقاومت در دمای بالاتر به کار رفته است، کمترین دوام را دارند و درصورت نگهداری مناسب، دو تا سه ماه می‌توانید آنها را استفاده کنید.

    چطور از کلاه‌گیس مراقبت کنیم؟

    نگهداری و مراقبت از کلاه‌گیس‌ها را باید طبق یک روال منظم انجام دهید تا مدت طولانی‌تری دوام بیاورند و همیشه بهترین ظاهر را برایتان ایجاد کنند.

    یک اشتباه رایج که بسیاری از افراد مرتکب می‌شوند این است که از شامپوهای معمولی برای شستن کلاه‌گیس استفاده می‌کنند. بهتر است شامپوهای مخصوص کلاه‌گیس‌های با موی مصنوعی یا طبیعی را خریداری کنید. از محصولات پارابن‌دار استفاده نکنید؛ به کلاه‌گیس آسیب می‌رسانند.

    برای برس‌کشیدن کلاه‌گیس همیشه از شانه‌های دندانه‌درشت استفاده کنید. برس کلاه گیس سیمی هم خوب است؛ اما برس موی معمولی مناسب نیست. هنگام شانه‌کردن این کار را به‌ملایمت انجام دهید؛ زیرا ممکن است الیاف را از کلاه‌گیس بیرون بکشید. اگر بلند است ابتدا پایین را شانه کنید و کم‌کم به سمت بالای موها بروید. مدل‌های بلند و متوسط بیشتر گره می‌خورند؛ بنابراین مراقب کنده‌شدن موها باشید. اگر موهای کلاه‌گیس کوتاه است، با انگشت‌هایتان هم می‌توانید آن را مرتب کنید.

    برای شانه‌کردن کلاه‌گیس حتما آن را روی پایه مخصوص آن قرار دهید.

    جمع‌بندی

    اگر موهایتان ریخته است یا از آرایش هرروزه موهایتان خسته‌اید و موهای آماده می‌خواهید، اگر دوست دارید از موهای اصلی‌تان درمعرض محصولات آرایش مو مخصوصا ابزارهای حرارتی محافظت کنید یا صرفا دنبال تنوع هستید، کلاه‌گیس راه‌حل مناسبی برای شماست. کلاه‌گیس‌ها انواع مختلفی دارند؛ بنابراین هنگام انتخاب و خرید کلاه گیس باید دقت کنید. آنها که از موهای واقعی انسان ساخته شده‌اند، طبیعی و بادوام هستند و می‌توانید آنها را به هر مدلی که دوست داشته باشید دربیاورید. آنهایی که از الیاف مصنوعی تهیه شده‌اند ارزان‌ترند و بنابراین اگر بودجه کمی دارید برایتان مناسب هستند. اگر هم چیزی می‌خواهید که نگهداری از آن آسان‌تر باشد، موی مصنوعی بهتر است. در این مطلب سعی کردیم به شما در انتخاب، خرید و نگهداری از کلاه‌گیس کمک کنیم. اولویت‌هایتان را مشخص کنید و سپس بهترین کلاه‌گیس مناسب خودتان را بخرید و لذت ببرید.

    چند نکته کوتاه ولی مهم برای خرید کلاه گیس مناسب

    1. حساسیت کلاه گیس های طبیعی نسبت به نوع مصنوعی بیشتر است
    2. کلاه گیس های طبیعی نسبت به نوع مصنوعی مراقبت های بیشتری را نیاز دارد.
    3. قیمت کلاه گیس های مصنوعی نسبت به نوع طبیعی کمتر است.
    4. هنگام خرید کلاه گیس بایستی به اندازه کلاه زیرین و بافت توری آن دقت کنید تا موها و پوست سرتان حین استفاده آسیبی نبینند.

    لینک محصولات در فروشگاه آلینز:

    https://allinz.ir/hair-extensions-wigs#/pageSize=9&viewMode=grid&orderBy=0

    تنوع بیشتر در انتخاب، در آمازون از لینک:

    https://www.amazon.ae/s?k=hair+wig&page=2&crid=2H0RJW5SP81YC&qid=1675229949&sprefix=hair+wig%2Caps%2C480&ref=sr_pg_2

    کافیست لینک محصول مورد نظر خود را برای گرفتن قیمت در این صفحه(https://allinz.ir/getproductprice) وارد کنید و در صورت تمایل با ارسال همان لینک به پشتیبانی آلینز محصول به سایت اضافه شده و شما می توانید خرید کنید.

     

    ویرایش شده توسط:ح.وفائی 12بهمن 1401

    انصراف از نظر