Close
 
(0) اقلام
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
همه دسته بندی ها
    Filters
    تنظیمات
    جستجو

    پرده نمایش خاکستری بهتر است یا سفید؟

    پرده نمایش خاکستری بهتر است یا سفید؟

    پرده نمایش ویدئو پروژکتور در مدل های مختلفی در بازار وجود دارد. دو رنگ اصلی که می توانید پرده نمایش را در این دو رنگ پیدا کنید، سفید و خاکستری است. اما تفاوت پرده نمایش سفید با پرده نمایش خاکستری چیست؟ پرده نمایش سفید بهتر است یا خاکستری؟

    این موارد سوالاتی هستند که معمولا برای خریداران پرده نمایش ویدئو پروژکتور به وجود می آید. در نظر داشته باشید، زمانی که در حال تنظیم یک ویدئو پروژکتور برای راه اندازی سینمایی خانگی، محیط های اداری، آموزشی و … هستید، به محلی برای نمایش تصویر ویدئو پروژکتور نیاز دارید. با اینکه شاید به نظر برخی از افراد یک دیوار ساده برای نمایش تصاویر ویدئو پروژکتور مناسب باشد، اما یک پرده نمایش همیشه کیفیت بالاتری را برای مشاهده تصاویر در اختیار شما قرار می دهد. البته برای انتخاب از میان پرده نمایش پروژکتور، دو انتخاب در دست دارید:

    1. پرده نمایش با رنگ سفید
    2. پرده نمایش با رنگ خاکستری

    در مقایسه پرده نمایش خاکستری و سفید، می توان به این نتیجه رسید که هر دوی این پرده نمایش ها دارای مزایا و معایبی هستند و اینکه کدام یک از آنها مناسب است، با توجه به ویدئو پروژکتور شما، اتاق و نوع تصویری که نیاز دارید، تعیین می شود.

    پرده نمایش خاکستری رنگ

    مزیت اصلی پرده نمایش خاکستری نسبت به پرده نمایش سفید، این است که رنگ تیره تر، نور بیشتری را جذب می کند. این ویژگی در پرده نمایش خاکستری باعث می شود تا کنتراست بالاتری در تصاویر به نمایش گذاشته شود. همچنین رنگ تیره در این پرده نمایش، روشنتر از رنگ های روشن خواهد بود و این موضوع باعث می شود تصویر بهتری در اکثر شرایط ایجاد شود.

    البته پرده نمایش های خاکستری مزیت های دیگری نیز دارند: به صورت کلی در اختیار داشتن یک تصویر با کیفیت بالا با استفاده از پرده نمایش، آسان است. جذب نور بیشتر در پرده نمایش های تیره، باعث می شود تا تصاویر پروژکتور تیره تر به نظر برسند. همچنین این موضوع باعث خنثی شدن نور محیط نیز می شود. همین موضوع نیز باعث شده تا نیازی به خاموش کردن همه لامپ های اتاق نداشته باشید و بتوانید در محیط های روشن نیز از پروژکتور استفاده کنید. به صورت کلی با استفاده از پرده نمایش خاکستری می توانید تصاویر مناسبی را در محیط های نوری مختلف در اختیار داشته باشید.

    پرده نمایش سفید رنگ

    پرده نمایش های سفید در دسترس تر از پرده نمایش های خاکستری هستند و معمولا در محیط های گسترده تری مورد استفاده قرار میگیرند. البته این موضوع به آن معنا نیست که پیدا کردن پرده نمایش های خاکستری در بازار سخت است! تنها باید بگوییم که شرکت های بیشتری پرده نمایش های سفید را تولید می کنند. بنابراین، احتمالا گزینه های بیشتری را برای خرید در دسترس داشته باشید.

    پرده نمایش سفید، نور بیشتری را منعکس می کند و از این طریق بر روی تصویر تاثیر می گذارد. باید در نظر داشته باشید که سطح سفید رنگ می تواند بر روی کنتراست تصویر پیشرفته ترین ویدئو پروژکتور ها نیز تاثیر منفی داشته باشد. البته ویدئو پروژکتور های جدیدتر دارای سخت افزار قوی تری هستند و نسبت کنتراست بالاتر در این محصولات باعث می شود تا تاثیر پذیری کمتری داشته باشند.

    به صورت کلی می توان گفت در اتاق هایی که می توان به راحتی نور را کنترل کرد، پرده نمایش سفید بهتر از پرده نمایش خاکستری است. همچنین در محیط هایی که منبع نور خارجی مثل نور خورشید یا لامپ های قوی وجود ندارد، بهتر است از پرده نمایش های سفید استفاده کنید. استفاده از پرده نمایش سفید باعث می شود تا تصویر روشنتر و واضحتری نسبت به پرده نمایش خاکستری مشاهده کنید. به همین دلیل است که هنوز در سینماها پرده نمایش های سفید مورد استفاده قرار میگیرند.

    مقایسه پرده نمایش سفید با خاکستری

    به صورت کلی پرده نمایش های سفید و خاکستری تصویر نسبتا یکسان و با کیفیتی را ارائه می کنند. هر دوی این پرده نمایش ها در بازار موجود هستند و در سایز های متفاوتی ارائه شده اند. بنابراین بهتر است انتخاب خود را بر اساس شرایط محیطی انجام دهید. اگر از ویدئو پروژکتور در محیطی استفاده می کنید که نور زیادی دارد و به همین راحتی نمی توانید نور را در آن کنترل کنید، بهتر است تا پرده نمایش خاکستری رنگ را تهیه کنید که جذب نور بیشتری دارد و می تواند کنتراست بالاتر را برای بیننده به نمایش بگذارد.

    اما در صورتی که استفاده از ویدئو پروژکتور را در محیط های نسبتا تاریک انجام میدهید، بهتر است که از پرده نمایش سفید رنگ استفاده کنید. استفاده از پرده نمایش سفید در این محیط باعث می شود تا انعکاس بهتری در تصویر وجود داشته باشند و تصاویر روشنتری را مشاهده خواهید کرد. البته بسیاری از ویدئو پروژکتور های جدید می توانند تاثیر پرده نمایش سفید یا خاکستری را خنثی کنند. همچنین با در نظر گرفتن نسبت کنتراست 15000:1 تقریبا بدون نیاز به نوع پرده نمایش می توانید با خیال راحت خرید انواع پرده نمایش را انجام دهید.

    در مقایسه پرده نمایش خاکستری و سفید، مزایا و معایب هر کدام از این پرده نمایش ها را بررسی کردید تا در زمان تهیه این محصولات بتوانید بهترین گزینه را برای نیاز های خود انتخاب کنید.

    پرده نمایش خاکستری بهتر است یا پرده نمایش سفید؟

    پرده نمایش سفید و پرده نمایش خاکستری، هر دو دارای مزایا و معایبی هستند که باعث شده برای کاربرد های مختلف مناسب باشند. اما به صورت کلی پرده نمایش خاکستری برای محیط هایی با نور بیشتر و پرده نمایش سفید برای محیط هایی با نور کمتر مورد استفاده قرار میگیرند.

    چگونه پشت و روی پرده نمایش را تشخیص دهیم؟

    هر پرده نمایش دارای یک طرف براق و یک طرف مات می باشد. طرف براق باید در سمت دیوار قرار بگیرد و طرف مات باید در جلوی پروژکتور باشد. در اصل طرف مات روی پرده نمایش است.

    لینک محصولات پرده نمایش فروشگاه آلینز:

    https://allinz.ir/projection-screens#/pageSize=9&viewMode=grid&orderBy=0

    تنوع بیشتر در انتخاب، در آمازون از لینک:

    https://www.amazon.ae/s?k=Projector+Screen&qid=1675174382&ref=sr_pg_1

    کافیست لینک محصول مورد نظر خود را برای گرفتن قیمت در این صفحه(https://allinz.ir/getproductprice) وارد کنید و در صورت تمایل با ارسال همان لینک به پشتیبانی آلینز محصول به سایت اضافه شده و شما می توانید خرید کنید.

    انصراف از نظر